تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از ترکیب سیاسی استیضاح وزیر کار؛

بچه جوادیه زیر تیغ استیضاح/ بررسی گرایش نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر کار +جدول

نمایندگان مخالف استیضاح ربیعی استدلال آورده‌اند که طرح استیضاح از کمیسیون به صحن نرفته و حق دفاع در کمیسیون اجتماعی از ربیعی گرفته شده است بنابراین فرایند استیضاح غیر قانونی است.
کدام نمایندگان و با کدام گرایش، به دنبال استیضاح بچه جوادیه هستند؟

رویداد۲۴ علی ربیعی برای استیضاح آماده می‌شود. در یک‌سال، سه بار ربیعی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس رفته و دو بار از استیضاح گذر کرده است. آخرین بار فقط یک رای توانست ربیعی را در خانه ملت حفظ کند. حالا فشار روی وزیر کار از همیشه بیشتر است. با این حال ترکیب نمایندگان استیضاح کننده ربیعی نشان می‌‌دهد اکثریت آنان از نمایندگان فراکسیون زاگرس‌نشین‌ها هستند؛ نمایندگانی که قومیت لر و کرد دارند. به نظر می‌رسد تاجگردون و وکیلی که نفوذ بالایی در این مناطق دارند، بیشترین تاثیر را در انجام استیضاح ربیعی داشته‌اند. آنگونه که آنها گفته‌اند دلیل استیضاح، موضوع اشتغال جوانان و افزایش بیکاری در مناطق محروم و مرزی بوده است.

نمایندگان مخالف استیضاح ربیعی استدلال آورده‌اند که طرح استیضاح از کمیسیون به صحن نرفته و حق دفاع در کمیسیون اجتماعی از  ربیعی گرفته شده است بنابراین فرایند استیضاح غیر قانونی است. آنها در نامه‌ای به علی لاریجانی درخواست کرده‌اند در این تصمیم تجدید نظر شود، با اینهمه گویا تجدیدنظر در کار نباشد و علی ربیعی روز چهارشنبه برای سومین بار برای استیضاح در مجلس حاضر شود.

جدول زیر استیضاح کنندگان ربیعی را نشان می‌دهد؛ افرادی که روز چهارشنبه جدالی سخت با حامیان ربیعی به رهبری علیرضا محجوب، نادر قاضی‌پور و سهیلا جلودارزاده خواهند داشت:

کدام نمایندگان و با کدام گرایش، به دنبال استیضاح بچه جوادیه هستند؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی ربیعی ، استیضاح
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان