تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

ظریف برنامه ای برای دیدار با پمپئو ندارد

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گزارش داد که هیچگونه ملاقاتی بین مقام های تهران و واشنگتن انجام نخواهد شد.
رویداد۲۴  وزیر امور خارجه ایران گفت: او هیچ برنامه ای برای دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که شهریور ماه در نیویورک برگزار خواهد شد، ندارد.

ظریف در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا اظهار داشت: ما بارها مواضع خود را در مورد دیدار با مقامهای آمریکایی اعلام کرده ایم.

رویترز افزود: حسن روحانی، رییس جمهور ایران درخواست مذاکره طرف آمریکا را رد کرده و با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته ای، می گوید آمریکا دیگر برای مذاکره مجدد و رسیدن به توافق جدید، قابل اعتماد نیست.

طریف گفت: همانگونه که آقای روحانی و اینجانب قبلا مواضع رسمی مان را اعلام کرده ایم امریکا برای امضای تعهدات بین المللی خود صداقت ندارد و برای مذاکره جدید قابل اعتماد نیست.

'آقای ظریف درپاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا پیامی توسط عمان از طرف آمریکا دریافت کرده است، گفت: پادشاهی عمان هیچگونه پیامی نیاورده است.'

'ظریف قبلا گفته بود که عمان و سوییس در گفتگوهای سابق با آمریکایی ها نقش میانجی داشتند اما در حال حاضر هیچگونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم انجام نشده است.'

به نوشته رویترز، رییس جمهوری ایران، بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم های یک جانبه را پیش شرط مذاکره با آمریکا قرار داده است.

از طرف دیگر، ایران باتقدیم دادخواست و شکایت به دیوان بین المللی دادگستری بابت نقض قطعنامه شماره 2231شورای امنیت علیه دولت آمریکا خواستار غرامت از واشنگتن شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ظریف ، امورخارجه ، پمپئو ، ایران
نظرات شما
پیشخوان