تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعال شرکت عمران شهر جدید پردیس:

افزایش قمیت در مسکن مهر پردیس نخواهیم داشت / 5 هزار واحد مسکن مهر تا شهریور تحویل داده می‌شود

مدیرعال شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه شهریورماه پنج هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان تحویل داده می‌شود گفت: به هیچ وجه برای متقاضیان و مردم افزایش قمیت در مسکن مهر پردیس نخواهیم داشت.
رویداد۲۴‌ سعید غفوری در نشست خبری صبح امروز با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر پردیس اظهار داشت: 81 هزار واحد مسکونی در مسکن مهر پردیس وجود دارد که تاکنون 25 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده و پنج هزار واحد هم شهریورماه تحویل می‌شود. در مجموع 30 هزار واحد مسکونی تا پایان شهریورماه امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: 51 هزار واحد مسکونی باقی می‌ماند که 41 هزار واحد از آن در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و در صورت تامین مالی این واحدها هم به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به برخی از فازها در مسکن مهر پردیس که واحدهای مسکونی آنان نیمه‌کاره باقی مانده است گفت: سیاست ما آن بوده که تزریق منابع در فازها در محلاتی انجام شود که پیشرفت فیزیکی در آن بالاست برای مثال در فاز 8 مسکن مهر پردیس 68 سازنده مشغول به کار هستند که در محلات آن پیشرفت فیزیکی بین 35 تا 70 درصد بوده است و سیاست ما این بوده که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت تامین منابع مالی قرار بگیرند تا برای سایر سازندگان هم انگیزه‌ای برای سرعت بخشیدن به پایان کار باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که پس از جهش قیمت ارز به وجود آمده است گفت: شرایط سختی پیش آمده است که البته برای عبور از این شرایط هم برنامه‌هایی داریم. یارانه 63 میلیارد تومانی برای پروژه مسکن مهر در کل کشور در نظر گرفته‌ شده‌اند همچنین دو یارانه خاص 50 میلیارد تومانی برای تخصیص در مردادماه و شهریورماه در نظر گرفته شده بود که هنوز هیچ یک از این بسته‌های یارانه‌ای وصول نشده‌اند.

غفوری با اشاره به برنامه‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس برای عبور از این شرایط سخت افزایش قیمت‌ها گفت: احتمالا به مشکل کمبود نقدینگی برمی‌خوریم که برای عبور از این شرایط بسته 105 میلیارد تومانی از محل تهاتر اراضی در نظر گرفته‌ایم که قرار است این بسته به روز شود و هر آنچه که در اختیار داریم از جمله واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی  و اراضی استفاده خواهیم کرد تا کار با پیشرفت فیزیکی متوقف نشود.

وی با تاکید بر اینکه نباید فصل کاری را از دست بدهیم گفت: قرار بر این بود که 2333 واحد مسکونی در مسکن مهر پردیس را به افتتاح برسانیم اما برخی از اقلام و تجیهزات این واحدها به دلیل افزایش قیمت‌ها تامین نشده است به همین دلیل فعلا از افتتاح این و احدها صرف نظر کردیم. با اینکه شاید تنها یک یا دو اقلام هنوز تامین نشده باشد اما ترجیح می‌دهیم تا وقتی که تمام تجیهزات تکمیل نشود واحدها به افتتاح نرسد.

غفوری افزود: به این واحدها برای افتتاح 2754 واحد دیگر اضافه شده است به طوری که 796 واحد در فاز هشت، 1100 در فاز 11، 900 واحد در 9 قدیم آماده افتتاح هستند که با آن 2333 واحد سرجمع 5 هزار واحد آماده افتتاح هستند که تا آ‌خر شهریورماه این پنج هزار واحد تحویل متقاضیان می‌شود.

این مقام مسئول درباره زمان اتمام پرونده مسکن مهر پردیس گفت: تکمیل مسکن مهر پردیس بستگی به تامین منابع مالی دارد و نمی‌توان تاریخی برای آن اعلام کرد.

وی درباره اینکه چه میزان اعتبارات برای تکمیل مسکن مهر پردیس مورد نیاز است گفت: در انتهای سال 96 اعلامه کردیم برای تکمیل مسکن مهر پردیس 2584 میلیارد تومان نیاز داریم اما این رقم امروز به 5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: برای تکمیل مسکن مهر پردیس درخواست وام هزار میلایرد تومانی کرده‌ایم که در این باور هستیم که می‌توانیم با ارزش افزوده‌ای که در اراضی ایجاد می‌شود می‌توانیم اقساط این وام را بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در مسکن مهر پردیس برای مردم نخواهیم داشت اظهار داشت: برنامه‌هایی برای جبران افزایش قیمت‌ها برای پیمانکاران داریم و اجازه نمی‌دهیم این افزایش قیمت متوجه متقاضیان شود.

وی تاکید کرد: به تمام سازنده‌ها اعلام کردیم که اگر امکان اتمام پروژه را ندارند اطلاع دهند تا پروژه به پیمانکاران خوشنام واگذار کنیم.

غفوری از خلع ید پیمانکاران فاقد صلاحیت خبر داد و گفت: در چند فاز با پیمانکاران افاقد صلاحیت برخورد شده پروژه را از آ‌نها گرفته‌ایم و به پیمانکاران خوشنام واگذار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اتصال شهر جدید پردیس به خط آهن و متروی تهران گفت: خبر خوب این است که قراردادی با قرارگاه برای ساخت قطار برقیبین شهری تهران – پردیس منعقد شده است که برای ساخت این پروژه منتظر تایید شورای عالی ترافیک تهران و ایجاد یک ردیف بودجه خاص هستیم.

وی با بیان اینکه طول این قطار برقی بین شهری بین تهران و پردیس 24.5 کیلومتر خواهد بود گفت: 10 کیلومتر از این مسیر تونل 2 کیلومتر پل خواهد بود و هزینه مورد نیاز برای ساخت قطار بین شهری تهران – پردیس در سال 96 ، 2200 میلیارد تومان برآورد شده است که احتمالا این رقم تغییراتی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره مسیر این قطار برقی اظهار داشت: از انتهای خط 2 متروی تهران به پردیس متصل می‌شود و در عوارضی تهران – پردیس یک ایستگاه و در جنوب فاز 4 پردیس در مرز شهر بومهن هم یک ایستگاه دیگر خواهد داشت.

غفوری ادامه داد: به شرط تعریف ردیف بودجه‌ای عملیات اجرایی قطار تهران – پردیس شروع خواهد شد و مشکلی برای اجرای پروژه پس از دو شرط گفته شده نداریم.

وی با اشاره به بحث ملکی کردن عرصه‌های مسکن مهر پردیس شرایط خوبی در نظر گرفه شده است و در فاز هشت هم قیمت‌گذاری برای فروش عرصه مساکن مهر شروع شده و به متقاضیان توصیه می‌کنیم که اگر از این بحث استقبال نکنند ضرر خواهند کرد.

وی تاکید کرد: شرایط خوبی که برای قیمت‌گذاری‌ها انجام شده است این است که معادل 30 درصد از قیمت واقعی عرصه‌های مساکن مهر در مزایده‌ها فراخوان داده می‌شود که به همین قیمت‌ هم 40 درصد تخفیف داده شده است نحوه پرداخت هزینه‌ها برای متقاضیان این گونه خواهد بود 50 درصد پرداخت این هزینه‌ها به صورت نقد و 50 درصد دیگر هم به صورت اقساط پنج ساله خواهد بود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان