تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
رویداد۲۴ از پیام سرکرده داعش گزارش می‌دهد؛

تلاش برای اتحاد پس از مرگ!/ جزئیاتی از فایل صوتی ابوبکر البغدادی/ اردن هدف بعدی داعش

زمانی که نیروهای داعش تحت شدیدترین حملات قرار گرفته بودند و فشار زیادی بر آنها تحمیل می‌شد، فایل صوتی منتشر شد که در آن ابوبکر البغدادی رهبر داعش حامیان خود را به صبر توصیه می‌کند.
البغدادی به دنبال اتحاد/ جزئیاتی از فایل صوتی رهبر داعش
رویداد۲۴ سال گذشته در خبرها منتشر شد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش کشته شده است. در تصاویری که به همراه خبر منتشر شد،  جسد او کنار یک ماشین شاسی بلند و حامیان او دیده می‌شد. پس از این خبر وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد در بمباران خردادماه در حومه رقه ابوبکر البغدادی به همراه ۳۰ رهبر رده میانی داعش و ۳۰۰ تن از نفرات آنان  کشته شده‌اند. یک سال از اعلام این دستاورد نظامی گذشته بود که فایل صوتی منتسب به ابوبکر بغدادی منتشر شده که به نیروهای داعش امید داده می‌شود.
 
سی ان ان درباره این فایل صوتی ۵۵ دقیقه‌ای گزارش داده که فردی که در آن عنوان می‌کند که گروه تروریستی داعش در حال شکست خوردن است و این موضوع یک آزمایش الهی است و اکنون این گروه نیازمند آن است که با یکدیگر متحد شوند چراکه وضعیت ترس و گرسنگی پیروانش آزمایش الهی است و خداوند به کسانی که صبورانه تحمل می‌کنند بشارت می‌دهد.

سی ان ان با بیان اینکه نمی‌تواند مستقلا صحت و اعتبار اینکه این پیام صوتی متعلق به البغدادی است را تایید کند، نوشته است: این پیام صوتی از سوی رسانه وابسته به الفرقان، یکی از شاخه‌های گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه گذشته منتشر شد.
 
سخنگوی ارتش مرکزی آمریکا: نمی‌دانیم البغدادی دقیقا اکنون کجاست

«ویلیام اوربان» سخنگوی ارتش مرکزی آمریکا در این‌باره گفت: ستاد مرکزی ارتش آمریکا از انتشار این پیام صوتی ادعایی باخبر است، گمانه‌زنی‌هایی خود درباره این پیام صوتی را عنوان نمی‌کنیم و ما نمی‌دانیم البغدادی دقیقا اکنون کجاست، اما وی همچنان کسی است که به دنبال حذف از آن از زمین جنگ هستیم.

وی همچنین گفت: معتقد نیستم که هیچ یک از منابع دولت آمریکا تاکنون ادعایی مبنی بر کشته شدن البغدادی عنوان کرده باشند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مقامات آمریکا معتقدند که رهبر داعش زنده است، گفت: بله.

در صورت آنکه این پیام صوتی متعلق به البغدادی باشد این نخستین پیام صوتی از سوی وی است که از زمان سقوط رقه در اکتبر سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. این در شرایطی است که سرزمین‌های تحت کنترل و اشغال داعش در سوریه همچنان در حال سقوط هستند.

فردی که در این پیام صوتی در حال سخن است از شکست گسترده داعش می‌گوید و عنوان می‌کند: به مجاهدین باایمان، مقیاس شکست یا پیروزی وابسته به تعداد شهر و یا روستایی که از سوی کسانی که دارای برتری هوایی یا دارای موشک‌های بین قاره‌ای یا بمب‌های هوشمند هستند یا حتی دارای پیروان بیشتری هستند، نیست. مقیاس شکست یا پیروزی میزان اعتمادی است که پیروان دارند.

فردی که در این پیام صوتی در حال صحیت است به تحولات اخیر از جمله تنش میان آمریکا و ترکیه و تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا و درخواست آزادی «اندرو برونسان» اشاره دارد.

او همچنین می‌گوید: روسیه و ایران به دنبال آن هستند که در برابر تحریم‌ها با یکدیگر متحد شوند و از تبدیل شدن به شرایط آنچه در کره شمالی می‌گذرد جلوگیری کنند. البغدادی همچنین می‌گوید که آمریکا از سیاست باندبازی استفاده می‌کند که نشانه‌ای از ضعف است.

ابوبکر البغدادی در این فایل صوتی ۵۵ دقیقه‌ای با اشاره به شهر ادلب در سوریه می‌گوید که روسیه و ارتش سوریه با کمک خائنان به دنبال محاصره آن هستند. تحلیلگران گفته‌اند احتمالا کلمه خائنان اشاره به نظامیان سوریه است. وی از مسلمانان سنی می‌خواهد که دولت اردن را ساقط کنند چرا که این دولت متحد آمریکا و بریتانیا است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان