تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
باهنر:

تریبون‌های نماز جمعه هم بزرگنمایی می‌کنند

نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز برگزار شد.
رویداد۲۴ محمد را باهنر در ابتدای این جلسه با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: هفته آینده از نظر سیاسی و فعالیت‌های داخلی کشور دو حضور در مجلس یعنی استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از رئیس‌جمهور را داریم که باید در مجلس حاصر شوند. ما به عنوان کسانی که تجربه داریم پیشنهاد می‌کنیم کارشناسی شده و به دور از عصبانیت به سوالات نمایندگان پاسخ دهند و به حواشی فضای مجازی توجه نکنند. ما الان به آرامش و همدلی و همراهی نیاز داریم. نمایندگان هم دقت کنند برخی رفتارها و گفتارها ممکن است اگر از دهان مردم عادی بیرون آید مشکلی ایجاد نکند اما در جایگاه والای مجلس و رییس‌جمهور نباید این اتفاق رخ دهد.
وی با اشاره به سوال از رئیس‌جمهور قبلی گفت: در آن زمان با بیان شماره‌های دو به معنای مخالف ما با یک تشر جدی رهبر مواجه شدیم که رئیس‌جمهور دومین شخص مملکت است و این هو کردن رییس‌جمهور یعنی چیست که گفتیم نمایندگان می‌گفتند دو و رهبری می‌گفتند مردم هو شنیده‌اند.
 باهنر یادآور شد: الان استیضاح وزیر اقتصاد هم مطرح است. من کاری ندارم مجلس دهم قوی یا ضعیف است مجلس دهم فراکسیون اکثریت ندارد که در ۹ مجلس قبلی فراکسیون اکثریت داشت و این مجلس سه فراکسیون اقلیت دارد که مجبورند ائتلاف کنند و گاها این ائتلاف‌ها شناور می‌شود.
وی گفت: این مجلس در یک هفته سه وزیر را استیضاح کرد و هرسه رای نیاورد و این به بعضی مجلسی‌ها برخورد و برخی گفتند این مجلس، مجلسی ضعیف است و برخی گفتند معامله کرده‌اند. همه زحمت می‌کشند اما چون سه فراکسیون اقلیت وجود دارد، این مشکلات پیش می‌آید.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جلسه استیضاح ربیعی گفت: در این جلسه تندروی‌هایی شد.  نمایندگان باید دقت بیشتری داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. سوال حق مجلس و پاسخ حق رییس‌جمهور است و در چارچوب سیاست‌های کلی نطام باید پاسخ داده شود و نمایندگان هم از پاسخ‌های رییس‌جمهور قانع شوند. امروز دولت ما دولت دوازدهم است از دولت شهید رجایی تا زمان فعلی، امسال هم سال چهلم استقرار نظام جمهوری اسلامی است یعنی امسال بهمن ماه باید چهلمین سالگرد را برگزار کنیم.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و نهادهایی که مخاطب دارند، گفت: باید سعی کنیم امسال کارنامه‌ای قابل قبول و عادلانه را عرضه کنیم. عادلانه یعنی نه اینکه قسمت خالی و نه فقط قسمت گر لیوان را ببینیم. کارهای مثبت زیاد و اشکالاتی هم بوده است. باید سعی کنیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. روحیات ما ظرف این چهل سال تغییرات ماهوی کرده است. عملکرد همه دولت‌ها و مجلس‌ها و همه جناح‌ها بوده است و اگر قرار است دادخواستی نوشته شود همه‌مان باید پاسخگو باشیم.
باهنر یادآور شد: نقاط مثبت را بارها عرض کرده‌ام و امروز عناوین را می‌گویم، امروز هفتاد درصد از جمعیت ایران قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند یعنی سن‌شان چهل یا کمتر است و حدود شصت درصد جمعیت امام و جنگ را درک نکرده است. ما باید به سوالات جواب منطقی دهیم. می‌پرسند همه کشورها در این چهل سال پیشرفت کردند و ایران چه کرده است؟ که ما باید بگوییم اگر ما در اول انقلاب در تعدادی از شاخص‌ها رتبه‌مان صد بوده رتبه امروز ما زیر بیست شده است.
وی ادامه داد: کل درآمد نفتی ما دو هزار میلیارد دلار بوده است و سازمان ملل در قطعنامه‌اش گفته بود در زمان جنگ هزار میلیارد دلار خسارت به ما وارد شد. حال کسی می‌گوید نه هزار میلیار دلار دزدی شده است. ما در این چهل سال در شاخص توسعه انسانی که شاخصی مرکب از ۱۰ زیر مجموعه است، حداقل ظرف این چهل سال از نود کشور جلو افتاده‌ایم و علیرغم اینکه در طول این مدت دشمن‌های قسم خورده دست به ماشه علیه ما وجود داشته است، پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.
باهنر با اشاره به تحریم‌ها و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف گفت: اشکالاتی جدی در کشور ما وجود دارد که برخی ساختاری و رویکردی و عملکردی است. مجلس طبق بیان امام و قانون اساسی در راس امور است. آیا عملکرد مجلس کفایت می‌کند؟
وی با بیانی اینکه اولویت اول که منافع ملی است در مجلس عموما وکیل ندارد، گفت: بعضا تخصص هم ندارند. مثلا کسی که جراح قلب است رفته به مجلس که ملی و متدین و دلسوز هم هست اما دو واحد اقتصاد نخوانده است. ما در مجلس پزشک نمی‌خواهیم. نمی‌توان مملکت را با یک مجلس منطقه‌ای اداره کرد. ما مجلس را از غرب گرفتیم در اسلام که نبوده است. مجلس ما مشورتی نیست بلکه تصمیم‌ساز است.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مشکلات کشور از جمله فساد گفت: ما امروز نمی‌توانیم چهره‌هایی پیدا کنیم که مثل مجلس اول قبل از انقلاب به زندان رفته باشند. ما در دی ماه آشوب‌هایی داشتیم که تحلیل هم کردیم که از کجا اتفاق افتاد. دوسال کار میدانی کردیم و متاسفانه رسیدیم به این که از رسان‌ های متخاصم بگذریم. رسانه‌های رسمی کشور هم روی سه موضوع عملا تفاهم کرده بودند کار کنند؛ اول ناکارآمدی مسئولانو تبلیغ این ناکارآمدی، دو، فساد که رهبری هم گفتند برخی می‌گویند فساد ساختاری است و افکار عمومی به این نتیجه رسیده‌اند که همه مفسد هستند. حقوق نجومی که مطرح شد همه مسئولان متهم شدند و سوم اینکه گفتند مردم بیایید در خیابان و مطالباتتان را از دولت فریاد بکشید.
وی تاکید کرد: وزیر سابق اقتصاد گفت دوازده هزار میلیارد تومان سوءاستفاده شده که در بانک کرمان اتفاق افتاده است، که من گفتم تا زمانی که این ماجرا پنج اعدام ندهد مردم راضی نمی‌شوند. جهانگیری گفته بود بیست هزار میلیارد دلار از کشور خارج شده بود، آن زمان هم قیمت دلار افزایش یافت که این مقدار را خارج کردند که صرافی‌ها بیست تومان به ازای هر دلار سود بردند که می‌شد چهارصد میلیارد تومان که زیاد هم هست.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه گاهی تریبون‌های نماز جمعه ما هم اینچنین است که بزرگنمایی می‌کنند، گفت: من مدعی هستم که فساد و ناکارآمدی هست و مردم باید مطالبه کنند، حاکمیت هم مسئول پارامترهای کشور و هم مسئول احساس مردم است. من مدعی هستم احساس مردم را بیش از ده برابر واقعیت‌ها تحریک کردیم و این‌ها بسیاری‌ کدهایی است که خودمان می‌دهیم و رسانه‌های خارجی هم از خودمان می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه تورم دولت دوم آیت‌الله هاشمی نزدیک به پنجاه درصد بود، گفت: زمانی دولت اول خاتمی به دنبال مسائل سیاسی از جمله قتل‌های زنجیره‌ای و عالیجناب سرخ پوش بود و در دور دوم کارهای اقتصادی انجام شد. ژن ترکیدگی تورم، ژنی خانه‌زاد شده است. این قابل حل است و باید پیش‌گیری کرد و تورم بعد از انقلابمان ۲۲ درصد و رشد اقتصادی ما سه درصد و نرخ بیکاری ما دو رقمی بوده است. دلار سه هزار تومانی شده ۱۰ هزار تومان و هنوز برخی آثار تحریم‌ها وارد نشده است.
باهنر یادآور شد: از ۱۰ میلیون تا ششصد میلیون سرمایه آزاد شد و مجلسی‌ها فشارهایی آوردند و صدهزار سرمایه در این رنج آزاد بود. در کشور ما مردم عادت کرده اند ماهی چند درصد از این پول‌ها بگیرند. امروز قیمت سرمایه ما صد میلیارد دلار است، به جهانگیری گفتم تا سیصد هزار میلیارد می‌تواند این سهام‌ها رشد کند.
وی با اشاره به صحبت‌های وزیر دفاع گفت: هنوز از بنگاه‌هایی که در اختیار دولت است می‌توان عرضه کرد و سرمایه‌های کوچک را جمع کرد. جلسه روسای  قوا با تدبیر رهبری ایجاد شد، آقایان قوا قبل از این به جای اینکه دست هم را بگیرند پای هم را می‌گرفتند، این جلسه تشکیل شد و فرماندهی اقتصاد کشور تبدیل شد.
باهنر  گفت: این مجموعه تبلیغات نتیجه‌اش چیزی جز ناامیدی نسیت. آقا می‌گوید من هیچ مشکلی را نمی‌بینیم که به دست ایرانی‌ها قابل حل باشد این درست است اما باید تصمیمات خطیر گرفته شود. من چند وقت پیش به  آملی لاریجانی گفتم مبارزه با فساد خوب است اما باید ستاد حمایت از سرمایه‌گذار هم داشته باشیم. اینقدر هزینه به کارآفرین تحمیل می‌کنیم و حاشیه سودش اینقدر کم می‌شود که تعطیل می‌کند.
وی افزود: از آقای لاریجانی خواهش کردم که قرارگاهی تشکیل دهید برای حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذار پاک. واقع قضیه این است که اشکال وجود دارد اما اشکالاتی که ما مطرح می‌کنیم ۱۰ برابر واقعیت است. امیدوارم در دهه فجر امسال ما بتوانیم کارنامه‌ای عادلانه از این چهل سال گذشته ارائه دهیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی گفت:‌ با جامعه اسلامی مهندسین صحبت کردیم که از جوان‌ترها استفاده کنیم و کارهایی هم انجام شد و از آقای خجسته‌پور به این دلیل که انگیزه‌هایی دارد خواهش کردیم قائم مقامی را بر عهده بگیرد که رای هم آورد. دیگر اینکه خواستیم واحدهای فنی و حرفه‌ای‌مان را گسترش دهیم. امید داریم هیات‌های اجرایی فعال‌تر عمل کنند. جامعه اسلامی در سه موصوع کار حزبی و به عنوان یک ان جی او فنی عمل می‌کند و دیگری اینکه کانونی نخبه‌گرا خواهیم داشت که بتوانیم مشکلات کشور را رصد و کار را جلو ببریم
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان