تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
فرماندار هویزه:

همچنان دود آتش هورالعظیم در آسمان هویزه است

فرماندار هویزه از ادامه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها همچنان بخش عراقی هورالعظیم در حال سوختن است و تاکنون بیش از 23 هزار هکتار از این تالاب طعمه حریق شده است .
همچنان دود آتش هورالعظیم در آسمان هویزه است
رویداد۲۴ناظم ثبوتی اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم ادامه دارد و شرایط انتشار دود در شهرستان هویزه در پی این آتش‌سوزی نیز تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه تلاش‌ها همچنان بخش عراقی هورالعظیم در حال سوختن است و طبق اعلام رسمی تاکنون بیش از ۲۳ هزار هکتار از این تالاب طعمه حریق شده است و با ادامه آتش‌سوزی بعید نیست وسعت منطقه دچار آتش در بخش عراقی به ۲۸ هزار هکتار نیز برسد.

فرماندار هویزه عنوان کرد: از زمان آغاز آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم تاکنون به دلیل هم مرز بودن با عراق، بخش ایرانی هورالعظیم نیز چند بار دچار آتش‌سوزی شد، اما به دلیل اینکه در بخش ایرانی تالاب آب وجود دارد آتش‌سوزی وسعت زیادی نداشت و به سرعت مهار شد.

ثبوتی در خصوص مطرح شدن گزینه رهاسازی آب از ایران به بخش عراقی تالاب هورالعظیم جهت خاموش کردن آتش، گفت: دو سوم تالاب هورالعظیم در کشور عراق قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و خشکی تالاب، به نظر نمی‌آید رهاسازی آب در مهار آتش تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری هر دو کشور ایران و عراق جهت مهار آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و پیگیری مجامع بین‌المللی گفت: نزولات آسمانی در فصل پاییز و زمستان می‌تواند در مهار آتش تاثیرگذار باشد، اما قبل از این مدت تمام تلاشمان را جهت مهار آتش می‌کنیم. البته با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده بعید است آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم تا پاییز و زمستان طول بکشد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان