تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق بر سر بریگزیت نزدیک شدند

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در خصوص بریگزیت گفت توافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر اتحادیه گمرکی می‌تواند جلوی اختلال بیشتر اقتصادی را بگیرد.
انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق بر سر بریگزیت نزدیک شدند
رویداد۲۴ میشل بارینر در مصاحبه با روزنامه آلمانی " فرانکفورتر آلگماینه زونتاگ تسایتونگ" گفت: در صورتی که انگلیس، اتحادیه اروپا را در شرایطی ترک کند که دسترسی شرکت‌های آن به بازار واحد و گمرک اروپایی تضمین نشده باشد، شرکت‌ها با اختلال در زنجیره تامین خود مواجه خواهند شد.
وی افزود: دولت انگلیس باید تصمیم بگیرد که مایل به باقی ماندن در اتحادیه گمرکی هست یا خیر و این مساله اکنون شدنی است. وی گفت که نیازی به تمدید مهلت مذاکره با انگلیس نمی بیند: در هر صورت باید شرکت‌ها زنجیره تامین خود را به مذاکرات بریگزیت گره نزنند. نیاز به زمان بیشتری نداریم و آنچه نیاز داریم تصمیمات سیاسی است.
نزدیک تر شدن طرفین به توافق در شرایطی است که پیشتر صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده بود در صورت حصول توافق تجارت آزاد بین طرفین که تعرفه‌ها تا حد امکان کم باشد، تولید واقعی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال نخست پسابریگزیت ۰.۸ درصد کاهش یابد و نرخ بیکاری نیز ۰.۳ درصد افزایش یابد.
انگلیس سه سال پیش در یک رای‌گیری کاملا نزدیک تصمیم گرفت که به عنوان نخستین کشور از اتحادیه اروپا جدا شود. دو طرف تا پایان ماه اکتبر فرصت دارند که در خصوص روابط تجاری خود که در صدر آن‌ها مساله اتحادیه گمرکی و بازار اروپا قرار دارند به توافق برسند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان