تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

موزه ملی برزیل با قدمتی 200 ساله در آتش سوخت

آتش سوزی گسترده در حالی شب گذشته ( یکشنبه شب) در موزه ملی شهر ریودوژانیرو با قدمتی 200 ساله رخ داد که رئیس جمهوری این کشور این حادثه را ' از دست دادن تاسف بار دانش و میراث' توصیف کرد.
موزه ملی برزیل با قدمتی 200 ساله در آتش سوخت
رویداد۲۴ به گزارش روزدوشنبه خبرگزاری فرانسه، تصاویر مختلف از این آتش سوزی گستردگی آن در سراسر این موزه را نشان می‌دهد که هنوز دلیل اصلی وقوع آن اعلام نشده است.
 
به دنبال این آتش سوزی شمار زیادی آتش نشان در محل حاضر شده و موفق شدند پس از پنج ساعت این آتش را خاموش کنند، اما گزارش شده فعالیت‌ها برای مهار کامل آتش سوزی برای مدتی ادامه داشته است.
 
در همین حال سخنگوی اتش نشانی ریودوژانیرو تصریح کرد: آتش به سرعت به سراسر این موزه سرایت کرد. هنوز گزارشی از تلفات جانی و مالی احتمالی به دنبال این آتش سوزی ارائه نشده است.
 
این موزه تاریخ طبیعی و باستانی شناسی در سال ۱۸۱۸ افتتاح شد و گفته شده اشیاء باستانی ارزشمندی در این موزه به نمایش گذاشته شده بود. این موزه بیش از ۲۰ میلیون شی ارزشمند داشت.
 
میشل تمر رئیس جمهوری برزیل در واکنش به این حادثه گفت: روز غم انگیز و تاسف باری برای برزیل رقم خورد. ۲۰۰ سال کار و تحقیقات علمی از دست رفت. میزان ارزش از دست رفتن مجموعه آثار موزه ملی برزیل غیرقابل محاسبه است.
 
از جمله آثار باستانی و تاریخی در این موزه می‌توان به اشیاء باستانی از دوران یونان و رم باستان، مصر و قدیمی‌ترین فسیل کشف شده انسان در کره زمین اشاره کرد. در این موزه همچنین استخوان‌های یک دایناسور کشف شده در منطقه میناس گرایس در برزیل که ۵.۳ تن وزن داشته، به نمایش گذاشته شده بود.
 
لوئیس فرناندو دیاس دوراته معاون مدیر این موزه ضمن ابراز تاسف عمیق از وقوع این حادثه مقامات برزیل را به بی توجهی نسبت به این موزه متهم کرد. وی تصریح کرد که این موزه هرگز شاهد حمایت لازم از سوی مقامات نبوده است. دیاس دوراته افزود: ما سالهاست در دولت‌های مختلف برای در اختیار گفتن منابع لازم در حفاظت از اشیایی که امروز در آتش سوختند، جنگیدیم.
گزارش شده است که بودجه این موزه پیشتر کاهش یافته بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حوادث
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان