تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
پوتین در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه:

ترویست‌ها تلاش دارند آتش‌بس در سوریه را بر هم بزنند

رئیس جمهور روسیه گفت: گروه های تروریستی باقی مانده در منطقه ادلب سوریه جمع شده اند؛ این ترویست ها تلاش دارند تا وضعیت آتش بس را بر هم بزنند.
ترویست‌ها تلاش دارند آتش‌بس در سوریه را بر هم بزنند
رویداد۲۴ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در نشست مشترک روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه اظهار داشت: ما پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه عادی سازی پایدار در سوریه داشته ایم؛ بیش از ۹۰ درصد از سرزمین سوریه آزاد شده است.

وی افزود: گروه‌های تروریستی باقی مانده در منطقه ادلب جمع شده اند؛ این ترویست‌ها تلاش دارند تا وضعیت آتش بس را بر هم بزنند و بیش از آن، اقدامات تحریک آمیزی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام دهند.

پوتین اضافه کرد: در راه حل سیاسی سوریه پیشرفت‌های خوبی داشتیم. شرایط مهمی برای اینکه سوری‌ها بتوانند به طور مستقل سرنوشت خود را تعیین کنند، ایجاد شده است. در همین راستا اقدامات بعدی ما برای اجرایی کردن تصمیمات کنگره ملی سوریه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای تشکیل و راه اندازی نظارت سازمان ملل برای نیل به عادی سازی ثابت در اوضاع اقتصادی و اجتماعی، باید کمک کرد.

پوتین گفت: در همین زمینه روسیه پیشنهاد کرده تا برنامه‌ای بین المللی برای بازگشت آوارگان به سوریه اجرا شود. از طرف دوستان ایرانی و ترکی این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر مرکز آوارگان در دمشق، در موسکو مرکزی برای هماهنگی مستقر شده است. در جریان یک ماه و نیم اخیر بیش از ۱۵هزار نفر به سوریه بازگشته اند.

پوتین گفت: فضا به طور کلی به نظر می‌رسد که باید اقدامات مشترکی برای بازسازی سوریه انجام شود؛ از این طریق مساعدت شود تا سوری‌ها به طور جمعی بتوانند به کشور خود بازگردند.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: با تلاس‌های ایران، روسیه و ترکیه، پیشرفت‌های جدی حاصل شده و امیدوارم که ملاقات امروزمان موثر باشد و به راه حل نهایی بحران سوریه کمک کند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان