تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

رویای پرهزینه رئال مادرید برای بازسازی سانتیاگو برنابئو

«فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید قصد دارد تا رویای دیرینه خود را که ساخت «بزرگ ترین ورزشگاه قرن 21» است، با بازسازی سانتیاگو برنابئو محقق کند، رویایی که هزینه سرسام آوری را روی دست هیات مدیره این تیم می گذارد.
رویای پرهزینه رئال مادرید برای بازسازی سانتیاگو برنابئو
 
رویداد۲۴ روزنامه آ. اس اسپانیا روز شنبه با درج این خبر نوشت: رییس باشگاه رئال مادرید با مطرح ساختن تازه ترین پیشنهاد خود برای خانواده 92 هزار نفری این تیم، نگرانی هایی را موجب شده است.
پرز که توسط همین اعضا به سمت ریاست رئالی ها برگزیده شده است، قصد دارد در جلسه ای که 23 سپتامبر برگزار می شود با جلب رضایت هیات مدیره برای وامی کلان که بازپرداخت آن 35 سال به طول می انجامد، سانتیاگو برنابئو را به عروس ورزشگاه های جهان تبدیل کند.
بر این اساس، تمام مبلغ ذکر شده برای پوششی متالیک (نقره فام) دور تا دور سانتیاگو برنابئو استفاده خواهد شد، در واقع بدون اضافه شدن ظرفیت ورزشگاه هم مبلغی که برای این اصطلاحا «روکش نقره ای» هزینه خواهد شد، تقریبا 150 میلیون یورو بیشتر از تخمین پرز است.
رییس کهکشانی ها برای عملی کردن طرح خود، در 23 سپتامبر به دو سوم آرا، دو هزار و 200 شرکت کننده این مجمع احتیاج خواهد داشت.
متن این درخواست که در آن مبلغ وام (574 میلیون یورو)، زمان بازپرداخت آن (35 سال) و مورد استفاده آن ترمیم و نوسازی ورزشگاه اختصاصی سفیدپوشان عنوان شده، ذکر شده و در تارنمای رسمی این باشگاه منتشر شده است.

** پروژه رویایی پرز
رییس باشگاه رئال مهندس عمران است و ریاست یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در حوزه ساخت و ساز (ACS) را در اسپانیا برعهده دارد؛ او تقریبا از 15 سال پیش رویای تغییر و بازسازی سانتیاگو برنابئو را در سر داشته و در سال 2004 در همین مجمع متعهد شد تا بزرگ ترین ورزشگاه قرن 21 را تا سال 2008 بنا نهد، رویایی که البته تاکنون 10 سال از زمان تحقق آن بدون کوچک ترین تغییری سپری شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان