تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

یکه‌تازی فیلمی ترسناک در سینماهای جهان / "راهبه" با 131 میلیون دلار شروع کرد

فیلم ترسناک "راهبه" در اولین آخر هفته اکران در دنیا بسیار موفق ظاهر شد.
یکه‌تازی فیلمی ترسناک در سینماهای جهان /
رویداد۲۴ در ادامه موفقیت‌های شرکت برادران وارنر، فیلم ترسناک و فراطبیعی "راهبه" (The Nun)که اسپین‌آف مجموعه سینمایی "احضار روح" (Conjuring) است، در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه در 3876 سینما 53.5 میلیون دلار به دست آورد و ضمن این که پرفروش‌ترین فیلم هفته شد، بدون حساب نرخ تورم دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم اکران‌شده در ماه سپتامبر در تاریخ اکران فیلم‌ها در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم درجه R همچنین بهترین فروش افتتاحیه هر کدام از فیلم‌های مجموعه سینمایی "احضار روح" را داشت. پنجمین فیلم این مجموعه که تولید شرکت‌های نیو لاین و سافران است در سطح بین‌المللی نیز موفق ظاهر شد و در 60 بازار 77.5 میلیون دلار فروخت تا با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را به 131 میلیون دلار برساند. در آمریکای شمالی، فیلم ترسناک "آن" (It) از شرکت‌های نیو لاین و برادران وارنر که سال گذشته روی پرده رفت، همچنان با 123.4 میلیون دلار رکورددار بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم در ماه سپتامبر است.
"راهبه" به‌راحتی کمدی رمانتیک "آسیایی‌های پولدار دیوانه" (Crazy Rich Asians) دیگر فیلم برادران وارنر را شکست داد که سه هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی بود.  "آسیایی‌های پولدار دیوانه" این هفته با 13.6 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را تا پایان یکشنبه به 136.2 میلیون دلار رساند. فروش جهانی این فیلم 164.7 میلیون دلار شده است.
در 25 سال گذشته، برای اولین بار است که یک شرکت هالیوودی چهار هفته پیاپی دو فیلم پرفروش هفته را در اختیار دارد. در سه هفته گذشته "آسیایی‌های پولدار دیوانه" و "بزرگ‌دندان" (The Meg) دو فیلم پرفروش بودند و اکنون "راهبه" و "آسیایی‌های پولدار دیوانه" این دو رده را در اختیار دارند. "بزرگ‌دندان" با بازی جیسن استیتم این هفته با شش میلیون دلار، فیلم چهارم شد. مجموع فروش داخلی فیلم 131.6 میلیون دلار و فروش جهانی آن 492 میلیون دلار شده است.
"راهبه" در حالی در هفته اول اکران به لحاظ تجاری بسیار موفق بود که تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه C داده‌اند و واکنش منتقدان نیز چندان مشتاقانه نبوده است. این کم‌ترین درجه فیلمی از مجموعه "احضار روح" است.
داستان "راهبه"  به کارگردانی کورین هاردی سال 1952 اتفاق می‌افتد و درباره یک راهبه تازه‌وارد (تایسا فارمیگا) و یک کشیش کاتولیک (دمیان بیشیر) است که برای تحقیق درباره خودکشی اسرارآمیز یک راهبه در یک صومعه در رومانی وارد عمل می‌شوند.
"راهبه"، اسپین‌آف فیلم "احضار روح 2" با بازی پاتریک ویلسن و ورا فارمیگا – خواهر بزرگ‌تر تایسا فارمیگا در زندگی واقعی – در نقش در نقش اد و لورین وارن، زن و شوهری متخصص مسائل فراهنجار است. "احضار روح" در 2013 در هفته اول اکران 41.9 میلیون دلار فروخت. فروش افتتاحیه دنباله فیلم در 2016 حدود 40.4 میلیون دلار بود. "آنابل" اسپین‌آف "احضار روح" در 2014 با 37.1 میلیون دلار کار خود را شروع کرد، در حالی که "آنابل: آفرینش" پاییز 2017  در هفته اول اکران 35.1 میلیون دلار فروش داشت.
از سوی دیگر، اکشن-تریلر درجه R "نعنا" (Peppermint) از شرکت اس‌تی‌ایکس با بازی جنیفر گارنر در اولین آخر هفته اکران در 2980 سینما 13.3 میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی پی‌یر مورل ("ربوده‌شده") در وبسایت راتن تومیتوز تنها 16 درصد آرای مثبت تماشاگران را دریافت کرده است، در حالی که تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند.
 
 
یکه‌تازی فیلمی ترسناک در سینماهای جهان /

جنیفر گارنر در فیلم "نعنا"

داستان "نعنا" درباره رایلی نورث یک همسر و مادر در حومه شهر (گارنر) است که زمانی زندگی شادی داشت. وقتی همسر و دختر رایلی به دست یک کارتل موادمخدر محلی به قتل می‌رسند، زندگی او از این رو به آن رو می‌شود. یک دهه بعد، رایلی به دنبال گرفتن انتقام از تمام کسانی است که در این جنایت دست داشتند که این شامل وکلا، پلیس‌ها و قاضی‌های فاسد است که به قاتل کمک کردند از چنگ عدالت بگریزد. جان اوریتز، جان گالاهر جونیر، خوان پابلو رابا و پل جیمز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
تریلر "جستجو" (Searching) به کارگردانی آنیش چاگانتی با بازی جان چو به ترتیب در رده‌ پنجم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.
در همین حال، فیلم مذهبی "God Bless the Broken Road" به کارگردانی هارولد کرانک در 1272 سینما تنها 1.5 میلیون دلار به دست آورد و فیلم یازدهم شد. این فیلم اقتباسی آزاد از ترانه راسکال فلتس و درباره یک مادر بیوه (لینزی پالسیفر) است که وقتی همسرش در افغانستان کشته می‌شود ایمانش مورد آزمون قرار می‌گیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، امریکا ، اکران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان