تاریخ انتشار: ۰۱:۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

لغزندگی و ترافیك سنگین در جاده هراز

رویداد۲۴-رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت كه بارش پراكنده و خفیف باران ، شامگاه جمعه سبب كندی حركت خودروها و ترافیك سنگین در كیلومتر 55 و 90 جاده هراز شده است.
 
علی نوری پور افزود : ترافیك اكنون درمحدوده ورودی روستای ' شنگلده ' در كیلومتر 55 و محدوده ' پلور ' در كیلومتر 85 تا 95 جاده هراز در مسیر برگشت به سمت تهران سنگین و در برخی مسیر نیمه سنگین است.

وی ادامه داد : همچنین جاده هراز از پل ورودی روستای لاسم در كیلومتر 90 تا آب اسك در هر دو مسیر رفت و برگشت دارای ترافیك نیمه سنگین است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان وضعیت جاده هراز در بقیه مسیرها را در زمان حاضر روان و عادی توصیف كرد.

نوری پور گفت: به علت حجم بالای تردد و ترافیك سنگین خودروها ، اعمال محدودیت های ترافیكی در جاده هراز كه از پیش از ظهر چهارشنبه آغاز شده بود تا بامداد شنبه ادامه دارد.

وی افزود : در عین حال عوامل و گشت های پلیس راه آمل و ماموران راهداری و هلال احمر در مناطق حساس ترافیكی جاده هراز حضور دارند و برای روان سازی ترافیك تلاش می كنند. 

نوری پور با تاكید بر این كه در مدت اعمال محدودیت های ترافیكی تردد هرنوع كامیون و كامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و غذایی در جاده هراز ممنوع است ، از رانندگان خواست در طول مسیر این جاده با صبر و حوصله رانندگی كنند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

حدود 110 كیلومتر از مسیر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران واقع است.
بخش هایی از جاده هراز هم اكنون چهار خطه است و طرح تعریض سایر قسمت های این جاده هم در حال اجراست.

استان مازندران از طریق سه محور هراز ، فیروزكوه و كندوان به پایتخت كشور دسترسی دارد و مسافرانی كه از مناطق مركزی و غربی كشور قصد سفر به این استان را دارند باید با عبور از این محورها به مازندران برسند.

جاذبه های گردشگری و برخورداری از آب و هوای معتدل و سالم از یك سو و نزدیكی به پایتخت از سوی دیگر سبب می شود تا این استان همواره در تعطیلات پایان هفته مقصد سفر انبوهی از مسافران باشد.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروز 95 میزبان حدود 12میلیون مسافر بود.
بخشی از ترافیك وارده به مازندران از محورهای سه گانه كندوان ، هراز و فیروزكوه برای دسترسی به استان خراسان و مشهد مقدس است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترافیک ، جاده ، هراز ، شمال
نظرات شما
پیشخوان