تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
مجید انصاری:

مسئولان در معرض یک آزمون بزرگ هستند/ پیروزی با احتکار و پارتی‌بازی به دست نمی‌آید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: نمی‌شود گران فروشی، پارتی بازی، رشوه خواری، بیکاری و کم‌کاری باشد و بعد انتظار نصرت الهی هم داشته باشیم.
مسئولان در معرض یک آزمون بزرگ هستند/ پیروز با احتکار و پارتی‌بازی به دست نمی‌آید
رویداد۲۴ حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم مطهر امام خمینی (س) گفت: وای به روزی که عالمان یک دین از مسیر خدا منحرف شوند. آنان راهزنان با چراغ خواهند بود.
 
انصاری گفت: یکی از بزرگترین آزمون‌های تاریخ بشر کربلا است. ملت ایران در ۴۰ سال گذشته در معرض آزمون‌های بزرگی قرار گرفت که با لطف خداوند به خوبی برآمد. آزمون سال ۵۷ مردم ایران کار کارستانی کردند. البته رهبر این انقلاب هم مثل جدّش پیامبر (ص) مورد آزمون‌های بزرگی قرار گرفت و ۶۰ سال بر همه جلوه‌های منیت پیروز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم ایران یکپارچه متحد شدند، اختلافات را کنار گذاشتند، سطحی نگری را کنار گذاشتند، ارتجاع دینی را عقب زدند و زیر بیرق حسین (ع) و منطق انقلاب ایستادند؛ نه با منطق ذلت و سازش. آزمون‌های این ملت یکی پس از دیگری با موفقیت انجام شد. دوران دفاع مقدس آزمون بزرگی بود. مردم ایران در عرصه‌ای شبیه کربلا در برابر صدام هشت سال مقاومت کردند. امکانات صدام و صدامیان در برابر مردم ایران مثل یزید و یزیدیان در برابر امام حسین (ع) بود. ما را در تحریم نان، دارو و همه تحریم‌ها گذاشتند و دشمن ما را به همه چیز تجهیز کردند، اما ملت ما پیروز بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه امروز ایران، انقلاب و ملت ایران در آزمونی مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است، گفت: در آزمون‌های بزرگ قبل از مردم رهبران و مسئولان در معرض آزمون هستند که چگونه جامعه را با سر انگشت تدبیر، عقل، برنامه ریزی درست، ایستادن، شجاعت، عدالت و صداقت رهبری می‌کنند. رهبر یک گروه کوهنورد مسیر‌ها را شناسایی می‌کند و گاهی ممکن است به دلیل خطرات جدید توقف، برگشت و تغییر مسیر دهد.

انصاری تأکید کرد: مسئولان کشور امروز در معرض یک آزمون بزرگ هستند. باید تجربه همه گذشتگان، صداقت امام و مردان دیگر و انسان‌های فداکار و دلسوز مثل مرحرم حاج احمد آقا، حاج آقا مصطفی و آیت الله هاشمی رفسنجانی الگو‌های مدیران ما بودند وهستند. امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت و به خود پرداختن نیست. بانک مرکزی باید بداند که در عرصه جنگ اقتصادی باید با شجاعت، درایت و عقل عمل کند و مردم همراهی کنند. امروز روز احتکار نیست. والله کسی که احتکار می‌کند مانند کسی است که در عاشورا آب را بر سیدالشهدا (ع) می‌بندد.

وی افزود: چطور ممکن است ملتی بخواهد در عرصه مقابله با دشمنان قسم خورده‌ای مثل آمریکا، اسرائیل، عربستان و همپیمانانشان موفق شود، اما مثل شرایط عادی باشند؟! نمی‌شود گران فروشی، پارتی بازی، رشوه خواری، بیکاری و کم‌کاری باشد و بعد انتظار نصرت الهی هم داشته باشیم. مردم هم باید همچون گذشته به صحنه بیایند. ما امروز در دو حوزه جنگ اقتصادی و تبلیغاتی درگیر هستیم. اگر تا دیروز فقط ما می‌گفتیم، امروز اربابانشان هم می‌گویند ۱۵۰۰ نفر منافقی که دستشان به خون این ملت آلوده است در یک اردوگاه در یک کشور اروپایی نشانده اند و شب و روز کارشان این است که در فضای مجازی علیه مردم و مسئولان ایران و امید و اقتصاد مرتب سمپاشی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با کمال تأسف عده‌ای هم در داخل یا آگاهانه در اردوگاه آنان هستند یا نادانسته در فضای مجازی پر هرج و مرج آشفته بازاری را درست کرده اند؛ حس ناامنی، بی اعتمادی، بدبینی، بزرگنمایی مشکلات. سخن من به این معنا نیست که ما در کشور مشکل نداریم. سخن من به این معنا نیست که از کسانی که دستشان به خون یا مال مردم آلوده است دفاع کنم. بحث این است که هوشیار باشیم؛ به درستی موقعیت را بشناسیم تا از این پیچ دشوار عبور کنیم.
منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان