تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
افشین حبیب زاده مطرح کرد:

افزایش تورم و لزوم بازنگری در حقوق بخش آسیب‌پذیر/ نمی‌توانیم درباره حداقل‌بگیرها بیش از این بی‌تفاوت باشیم

عضو شورای شهر تهران می‌گوید: امروز تورم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نمی‌توانیم در خصوص حداقل‌بگیر‌ها بیش از این بی‌تفاوت باشیم. نمی‌توانیم بگوییم تا آخر سال صبر کنند و حتما باید فکری برای شش ماه دوم حداقل‌بگیر‌ها کنیم.
افزایش تورم و لزوم بازنگری در حقوق بخش آسیب‌پذیر/ نمی‌توانیم درباره حداقل‌بگیرها بیش از این بی‌تفاوت باشیم
رویداد۲۴ عضو شورای شهر تهران با اشاره به فشار تورم به اقشار آسیب‌پذیر شهرداری گفت: باتوجه به تورم بسیار شدیدی که با آن روبه‌رو هستیم و فشاری که این تورم به بخش‌های آسیب‌پذیر وارد می‌کند، باید در این خصوص فکری شود.

افشین حبیب‌زاده با بیان اینکه باید در خصوص میزان حقوق کارکنان شهرداری بازنگری صورت گیرد، گفت: پیشنهاد من این بود که به هر طریق ممکن در این راستا اقدام کنند و این روش می‌تواند تشکیل کمیته باشد.

وی با اشاره به فشار اقتصادی که به مردم وارد شده است، گفت: شهرداری جزو سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که تعداد قابل توجهی کارمند در آن مشغول به کار هستند. برخی از این افراد کارمند و شهرداری بوده و برخی در استخدام پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری هستند. میزان کارمندان شهرداری بسیار بالاست. پیشنهاد این بوده است که دستور کار در شش ماهه دوم مورد بازبینی قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرار بود براساس تورم حقوق‌ها افزایش پیدا کند. تورم پیش بینی‌شده ۱۰ تا ۱۲ درصد بود، اما امروز این تورم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نمی‌توانیم در خصوص حداقل‌بگیر‌ها بیش از این بی‌تفاوت باشیم. نمی‌توانیم بگوییم تا آخر سال صبر کنند و حتما باید فکری برای شش ماه دوم حداقل‌بگیر‌ها کنیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و رئیس فراکسیون کارگری شورا در پاسخ به این سوال که تکلیف حقوق عقب مانده کارگران خط شش چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: بدهی کارگران به پیمانکاران مربوط می‌شود، اما پیشنهاد ما این است که کمیته ذکر شده از پیمانکاران دعوت کرده و در خصوص قیمت‌ها تصمیم بگیرند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان