تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
رسول خضری:

فقط یک و نیم درصد به بخش نوسازی مدارس اعتبار داده می‌شود/ بودجه نویسان کشور نگرش واقعی به معضلات ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نوسازی مدارس فرسوده گفت: اینکه ۹۸ درصد از اعتبارات صرف امور جاری و حقوقی شود و تنها یک و نیم درصد آن به مقاوم سازی ساختمان‌های آموزشی اختصاص یابد، نقص در عملکرد بودجه نویسان کشور است.
فقط یک و نیم درصد به بخش نوسازی مدارس اعتبار داده می‌شود/ بودجه نویسان کشور نگرش واقعی به معضلات ندارند
رویداد۲۴ رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش فقط کفاف یک سوم مدارس را می‌دهد که با این میزان از اعتبار به طور طبیعی نمی‌توان به داد مدارس بافت‌های فرسوده رسید.

وی تصریح کرد: در واقع دو سوم از نیازمندی‌های آموزش و پرورش از سوی خیرین تامین می‌شود که با این میزان از بودجه نمی‌توان هم مدارس را بازسازی و هم از بافت فرسوده خارج کرد.

خضری ادامه داد: این موضوع یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش است که برای رسیدگی جدی به آن، دولت باید سازمان برنامه و بودجه را برای برنامه ریزی دقیق‌تر و اختصتص بودجه واقعی مکلف کند.

وی افزود: اینکه ۹۸ درصد از اعتبارات صرف امور جاری و حقوقی شود و تنها یک و نیم درصد آن به نوسازی، توسعه، تجهیز و مقاوم سازی ساختمان‌های آموزشی اختصاص یابد، نقص در عملکرد بودجه نویسان کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدرسه یکی از مکان‌های پرتردد است و اگر خدای نکرده زلزله‌ای اتفاق بیافتد، در بافت‌های فرسوده و مدارس غیر استاندارد جمع زیادی از فرزندان این کشور را از دست می‌دهیم.

خضری در پایان گفت: تاکنون نگرش هیج کدام از دولت‌ها در خصوص احیای بافت فرسوده جدی نبوده و همچنان هیچ اراده‌ای برای بهبود وضعیت در این حوزه دیده نمی‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان