تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

روسیه: با کمک شرکا ، شرایط کار با ایران را فراهم می کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به اینکه دولت آمریکا بدون هرگونه تلاش برای توافق با کسی، تحریم های مغایر با قوانین بین المللی خود را اعمال می کند، روسیه به همراه اعضای دیگر جامعه جهانی تلاش های گسترده ای را برای ایجاد شرایط همکاری با ایران پس از تحریم های ماه نوامبر آمریکا بکار می گیرد.
رویداد۲۴معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو و شرکایش (دربرجام) شرایط برای ادامه همکاری با ایران پس از بسته جدید تحریم های آمریکا در ماه نوامبر ( ابان ) را فراهم می کنند.

«سرگئی ریابکوف» که مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه است با بیان این مطلب به ریانووستی گفت: برای دومین روز پیاپی از نیویورک و مقام های ارشد آمریکایی تهدیدهایی علیه ایران و همه کنشگرهای اقتصادی کشورهایی که آماده توسعه همکاری های اقتصادی قانونی با ایران هستند، به گوش می رسد.

ریابکوف افزود: ما به این تهدیدها از سوی واشنگتن که تقریبا در هر موردی اعلام می شود، عادت کرده ایم و برای ما این مورد جدیدی نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت آمریکا بدون هرگونه تلاش برای توافق با کسی، تحریم های مغایر با قوانین بین المللی خود را اعمال می کند، روسیه به همراه اعضای دیگر جامعه جهانی تلاش های گسترده ای را برای ایجاد شرایط همکاری با ایران پس از تحریم های ماه نوامبر آمریکا بکار می گیرد.

ریابکوف گفت: من معتقدم که این تنها راه ممکن برای پاسخ به سیاست های شانتاژ واشنگتن است؛ از طرف آمریکایی دعوت می کنیم که نکات مثبت و منفی ادامه این سیاست خود را بسنجد. توافق موجود با ایران (برجام) موثر است و کنترل بین المللی مطمئن بر فعالیت های هسته ای ایران مطابق با عالی ترین معیارهای شفافیت در این عرصه را تامین می کند و تهران داوطلبانه این تدابیر را پذیرفته است.

وی ادامه داد: برجام علاوه بر آن امکان تحکیم نظام عدم انتشار سلاح هسته ای را فراهم می کند و این موارد به نفع آمریکا است.
ریابکوف گفت: آنطور که تصور می کنم طرف آمریکایی قاطعیت سایر اعضای جامعه جهانی برای تلاش در فضای آرام و عادی در همکاری با شرکای ایرانی را که تمام تلاش خود را برای حفظ و ادامه فعالیت برجام بکار می گیرند ، درست ارزیابی نمی کند.
به گزارش رسانه ها، آمریکا اعلام کرده است که در ماه نوامبر بسته جدید تحریم ها علیه ایران را وضع می کند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک اعلام کرد که امریکا هر تحریمی که می توانست اعمال کرد.

وی افزود: کسانی که تحریم ها را در آمریکا اعمال می کنند بیش فعال بودند و هر چیزی که قرار بود در نوامبر اعمال کنند در سپتامبر وضع کردند و بنابرین هیچ چیز جدیدی در نوامبر وضع نخواهد شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان