تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

رئیس تشکیلات فلسطینی: حقوق ملت فلسطین قابل سازش نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که قدس قابل خرید و فروش و حقوق ملت فلسطین قابل سازش نیست.
رویداد۲۴ محمود عباس امروز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: قانون نژاد پرستانه‌ای که به تازگی در کنست اسرائیل تصویب شد قطعا به ایجاد کشوری نژاد پرست منتهی می‌شود و راه حل مربوط به تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: از جامعه بین الملل و مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهیم این قانون نژاد پرستانه را بخاطر بطلان و غیر قانونی بودن آن، رد کند.

عباس همچنین گفت که ما از ابتدا با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مثبت برخورد کردیم، اما ناگهان با تصمیم‌ها و اقداماتی روبه رو شدیم که به طور کامل با تعهدات مربوط به روند صلح در تضاد است.

وی از برخورد آمریکا در قبال فلسطین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد که دولت آمریکا با قطع کمک‌های خود به تشکیلات خودگردان، آنروا و درمانگاه‌های قدس به خصومت هایش ادامه داده است.

ابومازن با تقبیح طرح موسوم به «معامله قرن» از ترامپ خواست برای نجات روند صلح، تصمیم‌های خود را که با قطعنامه‌های سازمان ملل در تضاد است، لغو کند.

وی بار دیگر از قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین یاد کرد و از تمامی کشور‌ها خواست هرچه سریع‌تر فلسطین را به رسمیت بشناسند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین یادآورشد که رژیم صهیونیستی از ۷۰۵ قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و ۸۶ قطعنامه شورای امنیت حتی یک قطعنامه را نیز اجرا نکرده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان