تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
در اردوی تمرینی تیم ملی وزنه برداری؛

سیامند رحمان رکورد جهان را جابه‌جا کرد

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: سیامند رحمان، قویترین وزنه بردار معلول جهان و المپیک موفق شد رکورد جهان را در اردوی تمرینی یک کیلوگرم جابه جا کند.
قوی‌ترین وزنه بردار معلول جهان رکورد زد
رویداد۲۴ علی امان زاده افزود: آخرین اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان کشور هم اکنون در حال برگزاری است و رحمان روز گذشته در حاشیه بازدید رییس شورای اسلامی شهر تهران از این اردو، رکورد جهان را به صورت غیررسمی شکست.

وی ادامه داد: رکورد قبلی با ۳۱۰ کیلوگرم در اختیار خود سیامند رحمان بوده که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل به ثبت رسانده بود.

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: سیامند رحمان، قهرمان فوق سنگین المپیک و جهان است و در آخرین مرحله اردوی آمادگی پیش از اعزام به بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا حضور دارد.

امان زاده افزود: تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران برای کسب آمادگی و حضور قدرتمند در رقابت‌های پاراآسیایی، آخرین تمرین‌های خود را از اول مهر ماه در تهران آغاز کرده است.

وی بیان کرد: هفتمین دوره این اردو زیر نظر علی اصغر رواسی و مربیگری غلامرضا آسترکی در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در حال برگزاری است.

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون نادر مرادی، سیدحامد صلحی پور، روح اله رستمی از تهران، سامان رضی از گیلان، امیر جعفری و سیدیوسف یوسفی از البرز، حمزه محمدی از مازندران، منصور پورمیرزایی از کرمان، علیاکبر قریب شی از فارس و سیامند رحمان از آذربایجانغربی ۱۰ ملی پوش اعزامی به رقابت‌های پاراآسیایی هستند.

وی افزود: در کنار رحمان، حسن جانفشان تنیسور ملی پوش اشنویه‌ای یکی دیگر از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا از آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، سیامند رحمان شهریور ماه سال جاری در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا - اقیانوسیه ژاپن در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی بر سکوی نخست ایستاد.

سیامند رحمان متولد سال ۱۳۶۷ اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی ۱۴ مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا بازی‌های پارآسیایی جاکارتا از روز ۱۴ مهر آغاز و تا ۲۱ مهر ماه ادامه دارد که در این مسابقات سه هزار ۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور در ۱۸ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۲۰۹ ورزشکار جانباز و معلول و ۶۰ ورزشکار نابینا و کم بینا از ایران عازم این رقابت‌ها می‌شوند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان