تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
هاشم‌زائی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بازداشت سریالی اصلاح‌طلبان شوراهای شهر پایان ندارد/ نتیجه صندوق‌های آرا توسط اصولگرایان پذیرفته نمی‌شود

هاشم‌زائی می‌گوید: در کشورهایی که انتخابات دارند و مرتباً در حال تمرین دموکراسی هستند این موضوع را جا انداختند که اقلیت باید نتیجه صندوق آرا را بپذیرد اما در کشور ما این موضوع توسط اقلیت شکست‌خورده پذیرفته نمی‌شود.

بازداشت سریالی اصلاح‌طلبان شوراهای شهر پایان ندارد/ نتیجه صندوق‌های آرا توسط اصولگرایان پذیرفته نمی‌شود

رویداد۲۴ رسم نانوشته‌ای وجود دارد که مسئولان در زمان مسئولیت خود بازداشت نمی‌شوند؛ محمدرضا رحیمی پس از دوره معاون اولی روانه زندان شد، رحیم مشایی و بقایی هم پس از مسئولیت روانه زندان شدند. سعید مرتضوی هم تا زمانی که قاضی بود، حاشیه امن داشت. جالب آنکه این موضوع هیچگاه برای اصلاح‌طلبان مصداق نداشته است؛ خواه آنها متهم باشند یا شکایتی از آنها شده باشد، اولین تصمیم این است که روانه زندان بشوند. گاهی که شکایت شخصی هم وجود ندارد، مدعی العموم ورود می‌کند. حکایتی که این روزها برای اصلاح‌طلبان شوراهای شهر تکرار شده است. مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز از جمله اصلاح‌طلبانی است که با شکایت مدعی العموم روانه بازداشت شد. پیش از او رضا مهرداد عضو شورای شهر نیشابور نیز در روزهای گذشته با شکایت دادستان بازداشت شد. پیش از آنها مهدی مقدری با شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به دادگاه احضار شد. در تهران نیز گفته شد محمود میرلوحی با شکایت قالیباف به دادگاه احضار شده است. امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد نیز مدتی در بازداشت به سر برد و دوباره به شورای شهر بازگشت تا روند بازداشت و احضار سریالی اعضای شوراهای شهر ادامه داشته باشد.

عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده تهران درباره بازداشت سریالی اعضای شورای شهر به رویداد۲۴ می‌گوید: اعتقاد من بر این است که جریان مقابل نمی‌خواهند از دست دادن قدرت و کرسی‌ها را قبول کند، چون حاضر نیستند دموکراسی را تمرین کنند. از این‌رو صدای این اقلیت همیشه بلندتر از صدای اکثریت است. هر چند وقت یکبار از گوشه و کناری اخباری می‌رسد که یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر بازداشت شده و احساس می‌شود رویکرد سیاسی در این قضیه وجود دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در پاسخ به اینکه جریان سریالی بازداشت‌ها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد، می‌گوید: بطور کلی کشور‌هایی که انتخابات دارند و مرتباً در حال تمرین دموکراسی هستند این موضوع را جا انداختند که اقلیت باید نتیجه صندوق آرا را بپذیرد، اما در کشور ما این موضوع توسط اقلیت شکست‌خورده پذیرفته نمی‌شود. به نظر من بخش عمده این نوع برخورد‌ها و بازداشت‌ها سیاسی است و تا زمانی که رویکرد این باشد باید گفت نمی‌توان نقطه پایانی را برای این بازداشت‌های سریالی درنظر گرفت.

هاشم‌زائی گفته است: نمایندگان مجلس در این نوع مسائل می‌توانند فضاسازی و پیگیری‌هایی را داشته باشند. همین الان هم، زمانی که ما در مجامع مردمی ورود می‌کینم، همه می‌پرسند مجلس می‌خواهد چه کار کند؟ پس معلوم می‌شود خود نهاد مجلس هنوز با وجود اینکه خیلی تضعیف شده، ولی همچنان در محافل مردمی دارای قدرت لازم است. روند بازداشت و برخورد‌ها بسیار بر اعتماد عمومی اثر منفی می‌گذارد که امیدوارم اعتماد مردم که سرمایه بزرگی است، همیشه حفظ شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
1
4
واقعا همین طور اراذل و اوباش سال 88 نمونه بارز این موضوع هستند
پس از عدم پذیرش نتایج سال 88 اصلاح طلب ها همه ارمان های خود را به گور افکندند
اصلاح طلبی وجود ندارد یک سری ادم منفعت طلب پر حرف و در عین حال جلاد در زمان تنگنا
محمود توتونچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
4
اونها که مشکلی ندارن رفقای میلیاردیشون سریع وثیقه می زارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
1
2
دزد و فاسد جاشون تو زندانه از هر طیفی میخاپباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
2
1
چه جوريه كه رحيم مشايي و بقايي و مرتضوي تا موقعي كه پست داشتن به زندان نمي رفتن اما اصلاح طلبا بايد حتما درجا برن زندان؟اتفاقا اصول گرا هستن كه مملكت رو به گند كشيدن و همه دزدي ها هم كار خودشونه.
جبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1
1
وقتي تو شوراي شهر مي آيند به يك خانم تجاوز ميكنند!!!
مگه راي اكثريت رو نداشتند؟ چرا داشتند. مگه اقليت جامعه كاري باهاشون داشتند؟ نه
خودشون كار خلاف كردند و مثل بقيه مردم بايد محاكمه شوند. چون اصلاح طلب هستند (ژن خوب دارند!!!!) تافته جدا بافته اند؟؟؟
شما چرا از اين طيف اصلاح طلب دفاع ميكني؟
نظرات شما
پیشخوان