تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
با توجه به مشکلات ارزی؛

راهکار عجیب فدراسیون کشتی برای تامین هزینه‌های اعزام

فدراسیون کشتی همچنان در تلاش برای گذر از موانع ارزی است تا بتواند با تامین هزینه‌های سرسام آور، زمینه اعزام تیم‌های ملی امید و بزرگسالان به رقابت‌های جهانی را مهیا کند.
راهکار عجیب فدراسیون کشتی برای تامین هزینه‌های اعزام
رویداد۲۴ فدراسیون کشتی روز‌های پر التهابی را پشت سر می‌گذارد، چراکه از یک سو باید در فکر آماده سازی و تامین هزینه‌های اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به رقابت‌های جهانی مجارستان باشد و از سوی دیگر بلافاصله باید تیم‌های کشتی رده امید را با همین شرایط راهی رقابت‌های جهانی رومانی کند.

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در روز‌های ۲۸ مهر تا ۶ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و دو هفته بعد رقابت‌های قهرمانی امید‌های جهان (زیر ۲۳ سال) در روز‌های ۲۱ تا ۲۷ آبان در شهر بخارست رومانی برگزار خواهد شد.

هزینه اعزام کاروان کشتی ایران به رقابت‌های جهانی بزرگسالان در مجارستان با توجه به نوسانات ارزی، به تنهایی مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان خواهد بود. همین مبلغ هم باید دو هفته بعد برای اعزام تیم‌های امید تامین و هزینه شود!

رسول خادم به تازگی نشست ویژه‌ای را با وزیر ورزش داشته است تا بتواند با تخصیص ارز ثانویه به فدراسیون کشتی، مشکلات اعزام تیم‌های ملی را حل کند، اما متولیان فدراسیون در صورت عدم حمایت از سوی وزارت ورزش، راهکار دیگری را هم در ذهن دارند.

پیش از این مصوب شد در بدترین حالت ممکن، تعداد نفرات تیم‌های ملی کشتی آزاد و بزرگسالان کاهش یابد و فقط ملی پوشانی که از شانس بالاتری برای کسب مدال برخوردارند راهی مجارستان شوند. در این بین باید برای اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی امید به رقابت‌های جهانی رومانی هم فکری کرد.

گفته می‌شود فدراسیون در نظر دارد هزینه قابل تامین و میلیاردی را بین این دو تیم تقسیم کند. بطوریکه تعدادی از ملی پوشان بزرگسال در لیست اعزام قرار می‌گیرند و با صرفه جویی در هزینه ها، زمینه اعزام ملی پوشان تیم امید تامین می‌شود. البته کاروان کشتی امید هم با کاهش نفرات همراه خواهند شد و همچون تیم بزرگسالان با تیم نصفه و نیمه راهی رومانی می‌شوند.

این راهکار در اولویت تصمیمات فدراسیون کشتی و شورا‌های فنی قرار دارد، مگر اینکه با ورود متولیان ورزش به این ماجرا، هزینه‌های اعزام به طور کامل تامین شود.

«حمید بنی تمیم» نایب رئیس فدراسیون کشتی هم روز گذشته در خصوص آخرین اقدامات فدراسیون برای جذب منابع مالی برای اعزام تیم‌های ملی به خبرنگار مهر گفت: ما همچنان پیگیر هستیم تا به کمک حامی مالی و بخش خصوصی مشکل اعزام را حل کنیم و با تیمی کامل به رقابت‌های جهانی برویم. البته از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز توقع داریم ما را در رفع این مشکل بزرگ یاری کنند و کشتی را از این وضعیت خارج سازند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان