تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
در «پیشران» مطرح شد:

آموزش راهنمایان تور مسئله اصلی گردشگری است

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه «پیشران» گفت:مسئله آموزش و به‌روزکردن افرادی که راهبری و هدایت تورهای گردشگری را به عهده دارند، یکی از مسائل جدی گردشگری بوده و حتما باید به آن پرداخته شود.
آموزش راهنمایان تور مسئله اصلی گردشگری است
رویداد۲۴ محمد خیاطیان (معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) مهمان سه شنبه برنامه «پیشران» شبکه چهار در اهمیت آموزش راهنمایان تور‌های گردشگری گفت: مسئله آموزش و بروزکردن افرادی که راهبری و هدایت تور‌های گردشگری را به عهده دارند، یکی از مسائل جدی دربحث گردشگری است که حتما باید به این مقوله پرداخته شود. اما سازمان در سنوات گذشته درگیر کمبود منابع مالی بوده و ما نتوانستیم آموزش راهنمایان را به شکل جدی و صحیح دنبال کنیم.

وی افزود: خوشبختانه اخیرا در ارتباط با بحث آموزش راهنمایان و بیمه کارفرمایی تفاهم‌نامه‌ی بسیار خوبی با وزارت کار داشتیم و می‌توانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل وزارت کار در این خصوص استفاده کنیم. طبق تفاهم نامه صورت گرفته این شرایط فراهم شده که بتوانیم آموزش‌های لازم را برای راهنمایان داشته باشیم و در خلال آموزش، حق بیمه راهنمایان به مدت ۲ سال پرداخت شود و مبلغی به عنوان دوره آموزش پرداخت می‌شود که نگرانی از بابت بحث آموزشی نداشته باشند.

خیاطیان ادامه داد: برخی راهنمایان باید در حوزه‌های کاری خودشان درآمد کسب کنند و بتوانند از مزیت بازاری که به وجود آمده استفاده کنند و در بحث خصوصی سازی سهم خودشان را ایفا کنند.

مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون گردشگری و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مهمان دیگری بود که سه‌شنبه شب در برنامه «پیشران» حضور داشت.

وی در خصوص گردشگری گفت: در برنامه‌های بسیاری می‌شنویم که دولت با محدودیت منابع روبه‌رو است و تحریم‌های اقتصادی و مسائل دیگر را قبول داریم. ولی در ۴ماه اول سال جاری برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته دو میلیون و ششصد هزار بشکه نفت صادر کردیم و البته پیش‌بینی‌هایی این چنین در خصوص ارز داشتیم.

پس بنابراین ما تا الان از نظر منابع دولت در این جا محدودیتی به نام محدودیت منابع دولتی نداریم. بلکه ما با افزایش درآمد روبه رو هستیم که پیش‌بینی کردیم اگر ما با محدودیت صادرات نفت روبه‌رو شویم سازوکار‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان اضافه کرد: همه ما، دولت و مجلس باید به یک فهم مشترک برسیم که صنعت گردشگری ما امروز یک صنعتی است که رتبه‌ی ۳ اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده و به تدریج جای خودش را با رتبه‌ی یک عوض می‌کند و اصلا نباید شک کنیم که در چند سال آینده رتبه اول اقتصاد دنیا را صنعت گردشگری به خودش اختصاص خواهد داد.

لاهوتی در پایان گفت: ما نیز جزء کشور‌های برتر دنیا هستیم و جایگاه ما درحال حاضر کجاست؟ ما باید به دنبال رفع نقاط ضعف خود باشیم. حتی اگر در قانون گذاری یا منابع مالی خلا داریم باید رفع کنیم و به اهدافی که در قانون برنامه و اهدافی که در سند چشم انداز هست، برسیم.

برنامه «پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان، محصول گروه دانش شبکه ۴ سیماست که به صورت هفتگی سه‌شنبه شب‌ها، حوالی ساعت ۲۱پخش می‌شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان