تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد؛

تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت‌های خرد/ موبایل‌قاپی و زورگیری بیشتر شده است

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در روزهای اخیر تعداد بیشتری در خصوص موبایل‌قاپی یا زورگیری بازداشت شده‌اند و نسبت به گذشته دستگیری این افراد روند قابل توجهی داشته است.

رویداد۲۴ سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره وقوع سرقت‌های خرد گفت: بی‌شک وضعیت اقتصادی و نوساناتی که در بازار ارز و دلار وجود داشت و بی‌ملاحظگی مردم در مراقبت از تلفن‌همراه می‌تواند در افزایش سرقت‌های خرد از جمله موبایل موثر باشد.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری با تدابیر فرماندهی تهران بزرگ نسبت به تقویت برخورد با سرقت‌های خرد اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌است. در روزهای اخیر نیز تعداد بیشتری در خصوص موبایل‌قاپی یا زورگیری بازداشت شده‌اند و نسبت به گذشته دستگیری این افراد روند قابل توجهی داشته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه مردم بسیار می‌تواند، در کاهش وقوع سرقت‌های خرد موثر باشد، اما علیرغم آموزش‌هایی که توسط پلیس ارائه می‌شود، مردم نسبت به حفظ موبایل در خیابان کاملا بی‌توجه هستند و ضرورت دارد که مردم نیز توجه و مراقبت بیشتری داشته باشند.

سردار لطفی با بیان اینکه اکثر این افراد سارقان سابقه‌دار هستند، گفت: وظیفه پلیس دستگیری سارقان است. در جلساتی که با مسئولان قوه‌قضاییه برگزار می‌کنیم، اگر اشکالاتی باشد در این جلسات مطرح می‌شود تا برطرف شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان