تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمدجواد ظریف:

مخالف کسانی هستم که خروج آمریکا از برجام را «خوش یمن» می‌دانند

ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به این سوال که برخی از مخالفان توافق هسته‌ای در ایران خروج آمریکا از آن را «خوش‌یمن» می‌دانند گفت: «من با آنها موافق نیستم. به این خاطر که آنها هم وقتی من داشتم مذاکره می‌کردم، با من موافق نبودند.»

مخالف کسانی هستم که خروج آمریکا از برجام را «خوش یمن» می‌دانند

رویداد۲۴  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با «مهدی حسن»، مجری برنامه «آپ‌فرانت»، شبکه خبری الجزیره تصریح کرد آمریکایی نشان داده‌اند که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

«مهدی حسن» با نقل بیانات رهبر ایران از ظریف پرسید که آیا او هم گفت‌وگو با آمریکایی‌ها در مسئله هسته‌ای را اشتباه می‌داند. ظریف در پاسخ گفت: «من معتقدم آمریکایی‌ها، به خصوص این دولت نشان دادند که قابل اعتماد نیستند؛ که شما نمی‌توانید به حرف‌هایشان اعتماد کنید؛ نمی‌توانید به امضایشان اتکا کنید و حتی نمی‌توان به تعهداتشان به پیمان‌ها هم اتکا کرد.»

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوال مجری الجزیره مبنی بر اینکه آیا گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را «اشتباه» می‌داند گفت: «من معتقدم که آمریکایی‌ها به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.»

او در پاسخ به اصرار دوباره مهدی حسن، مبنی بر اینکه آیا مذاکره با اشتباه می‌داند گفت: «همین است که گفتم. آمریکایی‌ها به وعده‌هایشان عمل نکردند.»

ظریف در پاسخ به این سوال که برخی از مخالفان توافق هسته‌ای در ایران خروج آمریکا از آن را «خوش‌یمن» می‌دانند گفت: «من با آنها موافق نیستم. به این خاطر که آنها هم وقتی من داشتم مذاکره می‌کردم، با من موافق نبودند.»

وزیر خارجه ایران گفت: «من فکر می‌کنم برای جامعه بین‌المللی خوب نیست کشوری با قدرت آمریکا تصمیم بگیرد از توافق‌های بین‌المللی خارج شود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
سخنشان درسته، آمریکا یا هر کشور دیگری فرقی نمی نه بلأخره خروجش مشکلات و تبعاتی به دنبال داشت و انکه گروهی همیشه مشکلات را از جتنب دشمن به فال نیک بگیرند و فقط مبارزه و تقابل برایشان مهم باشد هم درست نیست گرچه بعد از بذوز مشکلاتی راه حلهایی را هم پیدا کنیم ولی از هوش و ذکاوت خودمان در هر موقعیتی به بهترین نحو هم استفاده کنیم. وگرچه باید با دور اندیشی و همه جانبه گری در مسائل به پیشرفت هم برسیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان