تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
به دنبال راه اندازی شعبه جدید آمازون در ترکیه؛

رقیب جدید دیجی‌کالا و بامیلو از راه رسید

شرکت آمازون شعبه جدیدی در کشور ترکیه راه‌اندازی کرده است که از نگاه کارشناسان حوزه استارت‌آپ می‌تواند رقیبی جدی برای فروشگاه‌های آنلاین ایرانی باشد.

رویداد۲۴  سال ۱۹۹۴ بود که شخصی به نام جف بیزوس سایتی با نام آمازون را پایه‌گذاری کرد و زمان زیادی نگذشت که عملکردش دقیقا شبیه نامش شد و به یکی از پر‌آب‌ترین رود‌های دنیای اینترنت بدل گشت!

این روز‌ها آمازون در رده دوم گران‌ترین شرکت‌های دنیا قرار دارد و با بیش از ۵۴۱ هزار و ۹۰۰ نیروی‌انسانی به راهش ادامه می‌دهد. خبر جدید این روز‌های شرکت آمازون، راه‌اندازی شعبه جدیدش در کشور ترکیه است.

بر اساس گزارش رسانه‌های معتبر ترکیه مثل CNN، حریت، ملیت و…آمازون فعالیت رسمی خود در کشور ترکیه را از ۱۹ سپتامبر آغاز کرده است. این شرکت در بدو شروع کارش با ۱۵نوع از دسته بندی کالا، با برند‌های جهانی و حتی با هزاران برند ترکیه‌ای، وارد همکاری شده است. به اعتقاد کارشناسان ترکیه‌ای این شرکت با استارت کارش عملا با سایت‌های مطرحِ ترکیه مثل hepsiburada وارد میدان رقابت می‌شود. ممکن است این رقابت در نوع خود، پلتفرمی برای بهتر شدن عملکرد و حتی رقابت استارت‌آپ‌های ترکیه‌ای با استارت‌آپ‌های جهانی ایجاد کند.

به اعتقاد کارشناسان ایرانی حوزه استارت‌آپ، با فعالیت این سایت بزرگ‌ترین تهدید دیجی کالا و بامیلو از راه رسیده است. خرید از این سایت و تحویل به وسیله پست از کشوری که در همسایگی ایران است نیازمند زمان و تایم طولانی‌ای نیست که می‌تواند تهدیدی برای فروشگاه‌های آنلاین ایرانی از جمله دیجی‌کالا و بامیلو باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان