تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷
عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه:

همه‌ی برنامه‌های فولاد مبارکه با قوت بیشتر اجرا خواهد شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل فولاد مبارکه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و بسیاری از مسئولین دیگر برگزار شد.

رویداد۲۴مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل فولاد مبارکه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ نماینده مردم محترم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، نمایندگان استاندار و جمعی از مسئولین استان اصفهان؛ امام جمعه، فرماندار و جمعی از اعضای شورای تامین شهرستان مبارکه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان لنجان، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه، مدیر عامل جدید و سابق فولاد مبارکه و جمع کثیری از معاونین، مدیران و کارکنان در محل سالن برگزاری همایش‌های فولاد مبارکه برگزار شد.

دکتر سبحانی در رشد صنعت فولاد کشور و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان خوش درخشید

به گزارش خبرنگار فولاد در بخش نخست این مراسم نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات و همکاری دکتر بهرام سبحانی گفت: امروز شاهد مراسم تکریم یکی از مدیران توانمند صنعت فولاد کشور بودیم که در رشد صنعت فولاد کشور و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان خوش درخشید. مدیری که با سوابق درخشان خود تا حد توان تلاش کرد تا چرخ صنعت فولاد کشور را به خوبی بچرخاند و موجبات عزت و سربلندی صنعت فولاد کشور را در سطح بین المللی مهیا نمایند.

خانم مهندس سعیدی با بیان این که شهرستان مبارکه با افتخار میزبان صنعت بزرگ فولاد مبارکه است، افزود: از این پس نیز با همکاری همه مسئولین استان و به ویژه شهرستان مبارکه تلاش خواهیم کرد تا فولاد مبارکه همچنان سربلند و موفق به کار و فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهد.

وی با تاکید بر این که مسئولیت در دستان مسئولین، امانت است گفت: بهترین حالت است که مسئولین هنگام رفتن خود نام نیک و آثار پرخیر و برکت برجای گذارند. که البته در این میان دکتر سبحانی در طول حضور خود در فولاد مبارکه هم توانستند جایگاه شرکت فولاد مبارکه را ارتقا بخشند و هم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت به بهترین شکل ممکن مشارکت نمودند. که همکاری‌های ایشان در ایمن سازی جاده‌ها، کمک به آسیب دیدگان اردوگاه‌های ترک اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی، مشارکت فعال در جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ارسال کمک برای مناطق زلزله‌زده و حمایت از دانش آموزان کم بضاعت و محروم استان و بسیاری از اقدامات دیگر نمونه‌های شایسته ای از این اقدامات است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در دوران جنگ اقتصادی، پذیرفتن هرگونه مسئولیت به معنای واقعی ایثار است، گفت: مهندس عظیمیان مدیر عامل جدید فولاد مبارکه پیش از این نیز در عرصه صنعت فولاد کشور زحمات زیادی کشیده اند، که امیدواریم از این پس نیز با تلاش و همکاری کارکنان فولاد مبارکه، این شرکت در حوزه‌های داخلی و بین المللی خوش بدرخشد.

تمامی توان خود را برای سربلندی گروه فولاد مبارکه و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتم و در طبق اخلاص گذاشتم

در ادامه این مراسم دکتر بهرام سبحانی طی سخنانی از مدت حضور خود در شرکت فولاد مبارکه به عنوان فرصتی برای انتقال تجربه و خدمت به جامعه یاد و با ارایه گزارشی از دستاوردهای سنوات اخیر فولاد مبارکه اضافه کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ که فرصت حضور مجدد در فولاد مبارکه فراهم شد، تمامی توان خود را برای سربلندی گروه فولاد مبارکه و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتم و در طبق اخلاص گذاشتم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای فولاد مبارکه به ویژه در ۵ سال اخیر به دست توانمند کارکنان شرکت به دست آمد و این جانب به عنوان مدیر عامل فقط فرصت‌ها را در اختیار ایشان قرار دادم تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. نتیجه کار هم این شد که آنچه از فولاد مبارکه انتظار می رفت امروز محقق شده است.

دکتر سبحانی گفت: روند افزایش تولید خام در شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۲ همانند سنوات قبل از آن رو به افزایش بوده است به نحوی که ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۲ حدود ۷ میلیون تن بوده است اما امروز شاهد آن هستیم که برنامه این مجموعه در سال ۱۳۹۷ برای دستیابی به تولید ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن تعریف شده است که عملکرد موفقیت آمیز گروه تا پایان شش ماهه اول سال جاری نشان می دهد، تا پایان سال اهداف ترسیم شده با افزایش ۳۰ درصدی محقق خواهد شد.

نگاه ویژه فولاد مبارکه به تولید محصولات و ورق‌های خاص یکی دیگر از اقدمات فولاد مبارکه در سنوات اخیر بوده است که دکتر سبحانی ضمن اشاره به آن گفت: با توجه به ورود بخش خصوصی به تولید ورق گرم، در فولاد مبارکه تصمیم گرفته شد تا بخش خصوصی را در تولید ورق گرم یاری دهیم در عین حال با توجه به تخصصی که در شرکت فولاد مبارکه نهادینه شده است، به طور مشخص تمرکز بیشتر را بر تولید ورق‌های کیفی و خاص گذاشتیم و شرایطی فراهم نمودیم تا ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر، کشور را از واردات این نوع ورق‌ها بی نیاز نماییم. این کار نتایج درخشانی به بار آورد تا جایی که تا سال ۱۳۹۶ بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی در فولاد مبارکه تولید شده است.که هم در داخل کشور مصرف می شوند و هم قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به موازات توسعه و تنوع تولید، تلاش شد تا به نیروی انسانی شرکت نیز به نحو شایسته توجه شود که خوشبختانه در این حوزه نتایج نظرسنجی‌های انجام شده نشان می دهد درصد رضایت‌مندی کارکنان شرکت در سال ۱۳۹۶ به ۶۹ درصد و در سال ۱۳۹۷ نیز به ۷۲ درصد افزایش یافته است.

او از روند کاهشی حوادث به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در سنوات اخیر یاد و با بیان این که در این حوزه هم فولاد مبارکه نسبت به سایر فولادسازان جهانی از شرایط بهتری برخوردار است، اضافه کرد: همواره تاکید بر این بوده است که حتی یک حادثه هم زیاد است. امیدواریم با ادامه این روند به جایی برسیم که آمار حوادث در فولاد مبارکه به صفر برسد.

افزایش بهره وری نیروی کار در فولاد مبارکه یکی دیگر از مباحثی بود که مدیر عامل سابق فولاد مبارکه ضمن اشاره به آن گفت: در سنوات اخیر به گونه ای برنامه ریزی نمودیم که بدون هرگونه اخراج یا برکناری نیروی انسانی، شرایطی فراهم کنیم که سهم نیروی انسانی را در تولید بیشتر کنیم.

وی از وجود نقشه راه در فولاد مبارکه به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های دیگر این شرکت یاد و تصریح کرد: در این نقشه راه اراده گروه فولاد مبارکه بر آن است که پا به پای توسعه صنعت فولاد کشور، با اجرای طرح‌های توسعه در خود، همچنان سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور را حفظ نماید که خوشبختانه تا امروز در این مسیر موفق بوده است.

دکتر سبحانی افزایش سرمایه در شرکت فولاد مبارکه را به عنوان یکی از مؤثرترین اقدامات در مسیر تعالی و توسعه فولاد مبارکه دانست و افزود: این رویکرد باعث شد تا طرح‌های توسعه فولاد مبارکه از محل همین افزایش سرمایه‌ها یکی پس از دیگری به بار نشیند و علاوه بر تامین روزافزون بازارهای داخلی و امکان صادرات محصول، سوددهی قابل توجهی را هر سال برای سهامداران و ذینفعان شرکت به ارمغان آورد. ضمن این که امروز شاهد این هستیم که فولاد مبارکه با ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی است و با افزایش سرمایه پیش رو مجددا فولاد مبارکه در رتبه نخست شرکت‌های بورسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که در فولاد مبارکه هیچ گاه از توسعه‌ها غافل نشده ایم خاطرنشان کرد: این رویکرد باعث شده است طی ۵ سال اخیر ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در توسعه‌های گروه فولاد مبارکه از جمله در فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، مجتمع فولاد سبا، فولاد سنگان، احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی اردکان، شرکت ورق خودرو و شرکت فولاد سفید‌دشت، ایجاد شبکه فاضلاب و جمع آوری پساب‌های شهری شهرستان‌های لنجان و مبارکه و ... سرمایه‌گذاری شده است که نتیجه آن‌ها افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان کشور و رفاه اجتماعی بوده است.

مدیر عامل سابق فولاد مبارکه با بیان این که در این سنوات و حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی، سهامداران فولاد مبارکه نیز همواره از خرید سهام فولاد مبارکه منتفع گردیده اند، ادامه داد: به عنوان مثال در شش ماهه اول امسال بازدهی بالای ۹۲ درصدی سهام فولاد مبارکه را شاهد بوده ایم.

وی از انجام پروژه‌های متعدد برای کاهش مصرف آب شرکت به عنوان یک دیگر از دستاوردهای بزرگ شرکت یاد و اضافه کرد: در این حوزه هم اکنون شرایط شرکت به گونه ای است که به ازای تولید هر کیلو فولاد فقط ۲.۷ لیتر آب مصرف می شود این در حالی که در طراحی اولیه مقرر گردیده بود که به ازای ۲.۴ میلیون تن، ۴۰ میلیون متر مکعب آب برداشت شود ولی خوشبختانه با اجرای پروژه‌های متعدد و بازچرخانی آب در سیکل تولید، بهره‌وری در حوزه آب نیز به شدت افزایش یافته است تا جاییکه امروز برای تولید بیش از ۷ میلیون تن فولاد، کمتر از ۲۰ میلیون متر مکعب آب نیاز خواهیم داشت و دستاوردِ کاهش بیش از ۸۰ درصدی مصرف آب به یک الگوی موفق جهانی مبدل شده است.

او مشارکت فعال فولاد مبارکه در مسئولیت‌های اجتماعی منطقه و کشور را یکی دیگر از مزیت‌های فولاد مبارکه دانست و گفت: فولاد مبارکه پا به پای تولید و توسعه‌های خود همواره به مسئولیت‌های اجتماعی توجه داشته است که مشارکت در تکمیل ورزشگاه نقش جهان، مشارکت در تکمیل مصلای اصفهان، احداث پایگاه امداد و نجات سه‌راهی مبارکه، حضور فعال در جشن‌های گلریزیان آزادی زندانیان جرائیم غیر عمد، آزادسازی کنار گذر غربی، کمک به احداث موزه دفاع مقدس اصفهان و حسینیه شهرستان مبارکه، کمک به زلزله زدگان غرب کشور، سرمایه‌گذاری در احداث تونل سوم کوهرنگ و امضای قرارداد با وزارت نیرو برای احیای زاینده رود، ورود به پروژه انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده شرب از خلیج فارس به استان اصفهان و... از جمله اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

وی با تاکید بر این که در رتبه بندی مجمع جهانی فولاد، فولاد مبارکه در بین شرکت‌های فولادساز دنیا رتبه دهم را کسب نموده است و با اشاره به دیگر توفیقات بین المللی فولاد مبارکه افزود: پس از ارزیابی‌های انجام شده هفته‌های اخیر در فولاد مبارکه از سوی ارزیابان بین المللی بنیادEFQM اروپا، فولاد مبارکه با کسب امتیاز بالای ۶۰۰ به سطح ممتاز تندیس زرین ( Gold) در مرجع جهانی و هم تراز با شرکت‌هایی نظیر بنز و زیمنس قرار گرفته است. این در حالی است که فولاد مبارکه پیش از این نیز به کسب رتبه یازدهم شرکت برتر دانشی آسیا و عناوین دیگری در سطوح ملی و بین المللی دست یافته بود.

دکتر سبحانی بخش پایانی سخنان خود را به آرزوی موفقیت برای مهندس عظیمیان مدیر عامل جدید فولاد مبارکه و قدردانی از کارکنان فولاد مبارکه، مسئولین شهرستان و استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، پیمانکاران، خانواده خود و سایر نهادهایی که در این سنوات فولاد مبارکه را همراهی و یاری کردند، اختصاص داد و اظهار امیدواری کرد فولاد مبارکه همچنان برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث سربلندی و عزت باشد.

معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه همانند ادوار قبل، از این پس نیز با مدیر عامل جدید شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا فولاد مبارکه همچنان برای کشور منشا خیر و برکت باشد.

در این جلسه باشکوه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: از جانب خود و وزیر صنعت، معدن و تجارت از زحمات دکتر بهرام سبحانی در فولاد مبارکه قدردانی می نمایم.
مهدی کرباسیان با اشاره به نقش مدیریت در اداره و کسب موفقیت واحدها و با اشاره به نقش همراهی هیئت مدیره‌ها، مدیران و کارکنان سازمان‌ها با مدیران عامل شرکت‌ها ادامه داد: دکتر سبحانی در طول خدمت خود در زمینه‌های مختلف توسعه صنعت فولاد، تکمیل زنجیره فولاد، توسعه صادرات، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و مسئولیت‌های اجتماعی کارهای ماندگاری انجام داد که شایسته قدردانی است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از قبول مسئولیت مهندس عظیمیان در فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد: برای ادامه کسب موفقیت‌های درخشان در فولاد مبارکه تمامی معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه همانند ادوار قبل، از این پس نیز با مدیر عامل جدید شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا فولاد مبارکه همچنان برای کشور منشا خیر و برکت باشد.

دکتر کرباسیان با تاکید بر این که صنعت فولاد در دنیا یکی از عوامل توسعه و پیشرفت است و به طور مشخص در کشور ایران فولاد مبارکه نقش به سزایی در این حوزه داشته و دارد، افزود: ۴۳ درصد از ۲ هزار میلیارد دلار تجارت جهانی، مربوط به صنعت فولاد است. که خوشبختانه طی شش ماه اخیر در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه معدن و صنایع معدنی کشور از جمله تولید کنسانتره با رشد ۱۷ درصدی، در گندله با رشد ۳۸ درصدی، در آهن اسفنجی با رشد ۱۹ درصدی، در شمش فولاد با رشد ۱۴ درصدی و در تولید انواع محصولات گرم و سرد و صادرات به رشد فزاینده ای دست یافته‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد با همت تمامی فولادسازان کشور تا افق ۱۴۰۴ هدف صنعت فولاد کشور برای تولید ۵۵ میلیون تن محقق گردد.

هیچ کاری متوقف نخواهد شد و همه برنامه‌های شرکت در تولید و توسعه باید با قدرت و سلامت بیشتر اجرایی گردد

در ادامه این مراسم مهندس عظیمیان مدیر عامل جدید فولاد مبارکه طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در فولاد مبارکه گفت: از اینکه در این موقعیت فرصت خدمت دست داده است، خداوند را شاکر و امیدوارم که بتوانم با قدردانی از این فرصت به نحو شایسته پاسخگوی این اعتماد باشم.

مهندس عظیمیان رشد و بالندگی فولاد مبارکه را حاصل حمایت و همکاری تمامی مسئولین کشور از بدو احداث تا کنون و تلاش تمامی مدیران عامل و کارکنان در تمامی ادوار شرکت دانست و گفت: در ادامه راه مدیران قبلی این شرکت بزرگ امیدوارم در سایه تلاش مضاعف و همکاری بیشتر همه همکاران خود در شرکت بتوانیم فولاد مبارکه را در مسیر دست یابی به جایگاه بالاتری در سطوح بین المللی قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها تصریح کرد: رشد نیروی انسانی و ایمنی و سلامت همکاران و توجه به مباحث کاری و معیشتی این عزیزان در اولویت‌های کاری سازمان است که امیدوارم با همکاری و همدلی بتوانیم طرح‌های در دست اجرا و آتی شرکت را یکی پس از دیگر به سرانجام برسانیم. به خاطر داشته باشیم هیچ کاری متوقف نخواهد شد و همه برنامه‌های شرکت در تولید و توسعه باید با قدرت بیشتر اجرایی گردد.

مدیر عامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از همه میهمانان حاضر در این جلسۀ با شکوه قدردانی کرد.

نظرات شما
پیشخوان