تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ بررسی می‌کند؛

چگونه هجوم پیامک‌ها رای لیست امید را تغییر داد؟/ ۸ حامی دولت، همسو با علم الهدی!

۸ نماینده لیست امید، در رای به الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، همسو با دستور‌های امام جمعه مشهد عمل کردند!

چگونه هجوم پیامک‌ها رای حامیان دولت را تغییر داد؟ / ۸ اصلاح‌طلب مجلس، همسو با علم الهدی!

رویداد۲۴  میثم سعادت: پیش از این فراکسیون امید از جذب نمایندگان مستقل به این فراکسیون خبر داده بود. نتایج انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم این گمانه را تقویت کرد که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مستقل به فراکسیون امید پیوسته‌اند. اما در مقابل نمایندگان امیدی هم بودند که در تداوم فعالیت خود در مجلس، از فراکسیون امید دورتر شدند. از جمله هشت نماینده‌ای که هنگام رای به لوایح مربوط به FATF، در میان مخالفان پیوستن ایران به این کنوانسیون قرار گرفتند و در این مورد همسو با حجت الاسلام احمد علم الهدی عمل کردند:

اصغر سلیمی از سمیرم یکی از این افراد است. در شهر سمیرم اصلاح‌طلبان با وجود بستر مناسب، در دور اول نامزدی معرفی نکردند اما در دور دوم از اصغر سلیمی حمایت کردند. او سابقه عضویت در شورای شهر سمیرم را هم دارد. با این حال سلیمی همیشه فاصله خود را با اصلاح‌طلبان مجلس حفظ کرده است. سلیمی چند ماه قبل هم تلاش کرده بود انتخابات شوراها زیر نظر شورای نگهبان برگزار شود.

اصلاح طلبان زمان تبلیغات، ترسو در هجوم پیامک‌ها

نبی هزار جریبی یکی دیگر از افراد با مواضع ژله‌ای است. او هم از استان اصلاح‌طلب خیز گلستان وارد مجلس شده است. پدر او از نمایندگان مجلس ششم بود که در سانحه سقوط هلی کوپتر از دنیا رفت. او به خاطر مواضع خاصی که داشت در دور اول در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار نگرفت اما رای بالایی به دست آورد. او دور دوم در فهرست امید قرار گرفت و محمدرضا عارف هم برای حمایت از او به گرگان سفر کرد و با حمایت قاطع اصلاح طلبان، به خانه ملت رفت.

اصلاح طلبان زمان تبلیغات، ترسو در هجوم پیامک‌ها

روح الله بابایی، اصلاح‌طلب‌ترین چهره این فهرست است. او از نزدیکان قدرت الله علیخانی است و بعد از رد صلاحیت علیخانی، با همرامی او وارد انتخابات قزوین شد و از همان روز اول هم در فهرست اصلاح طلبان قرار داشت. با وجود اینکه علیخانی، منتقد رفتار مجلس ششم بود اما در سیاست خارجی عموما همسو با مرحوم هاشمی و حسن روحانی بوده است.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق نیز در دور اول در فهرست اصلاح‌طلبان نبود اما دور دوم قرار گرفتنن اسم او در کنار اسم سیدمحمد خاتمی کمک کرد تا وارد خانه ملت شود. او پیش از این هم مواضع زیادی را بر خلاف مواضع اصلاح طلبان مطرح کرده بود و زیاد به حضور در جلسات فراکسیون امید، روی خوش نشان نمی‌داد.

حمید کاظمی در انتخابات پلدختر استان لرستان، با اینکه در لیست امید قرار نداشت اما در شعارها و برنامه‌های خود، اصرار داشت که از دولت حمایت کند و با شعار اعتدال وارد انتخابات شده است. اسم او هم در میان مخالفان تصویب لوایح دولتی مبارزه با پولشویی دیده می‌شود.

اصلاح طلبان زمان تبلیغات، ترسو در هجوم پیامک‌ها

علی گلمرادی چهره دیگری است که در دور دوم انتخابات، به صورت غیر رسمی مورد حمایت بعضی از گروه‌های اصلاح طلب بود. او شهردار سابق بندر امام خمينی و بندر ماهشهر بود اما در دور دوم انتخابات، در رقابت با حبیب آغاجری (جبهه پایداری) مورد حمایت شدید جریان اصلاح‌طلب قرار گرفت. او ارتباط نزدیکی با فراکسیون مستقلان دارد.

حسن سلیمانی هم که از نمایندگان اصولگرای مجلس ششم بود، در مجلس دهم مورد حمایت برخی طیف ها، به خصوصحزب اعتدال و توسعه قرار گرفت و وارد مجلس شد. او سابقه چند دوره نمایندگی مردم کنگاور را در مجلس دارد. 

شهاب نادری هم دیگر نماینده کرمانشاه بود که در انتخابات زیاد از نام روحانی و شعارهای اصلاح طلبانه صحبت می‌کرد اما بعد از انتخابات ارتباط نزدیکی با فراکسیون امید نداشت و سعی کرد چهره یک نماینده اصولگرا را به خود بگیرد.

 

اصلاح طلبان زمان تبلیغات، ترسو در هجوم پیامک‌ها

اصلاح طلبان زمان تبلیغات، ترسو در هجوم پیامک‌ها

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
فرهاد
|
Netherlands
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
4
2
اره نتایج لیست به اصطلاح امید رو هم دیدیم
از فساد اخلاقی و فساد مالی ...کلا هر چی فساده
میدونی دلیلش چیه چون همه اینا با لقمه حرام بزرگ شدن
مگه میشه کسی که لقمه حلال بخوره به جنگ امام حسین بره ....امامان معصوم رو مسخره کنه
ریشه تونم که به وهابیت برمیگرده خب بایدم توی روزنامه ها و سایتاتون امام حسین رو مسخره کنید
فقط بدونید که پایان کار شما توسط همین بچه شیعه ها خواهد بود خیلی زود ان شاءالله
مرگ بر اسهال طلبان
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
1
تو که عقده ایی نیستی اصلا و ابدا
نظرات شما
پیشخوان