تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

داستانی گروتسک از سه خواهر در تدارک یک جشن / روایت محمد خداوردی از نمایش "دلفین‌ها"

محمد خداوردی گفت: نمایش "دلفین‌ها" اثری اجتماعی و گروتسک است.
داستانی گروتسک از سه خواهر در تدارک یک جشن / روایت محمد خداوردی از نمایش
رویداد۲۴ نمایش "دلفین‌ها" نوشته و کار محمد خداوردی با دراماتورژی حبیب‌اله دانش از 15 مهرماه ساعت 17 در تئاتر باران روی صحنه است و بازیگران آن گلناز مرادی، صفورا مناف‌زاده، مرسده افشار و عباس علیرضا هستند.

محمد خداوردی درباره موضوع این نمایش شرح داد: موضوع نمایش "دلفین‌ها" درباره سه خواهری است که خاطرات‌شان را مرور می‌کنند و یادآور اتفاقات تلخ و شیرین زندگی‌شان می‌شوند. آن‌ها در حال آماده‌ شدن برای جشنی هستند و به این منظور درز در و پنجره‌ها را می‌گیرند و لوله بخاری را درآورده، قرص خوابی می‌خورند و می‌خوابند ....

او درباره ایده نگارش متن این نمایش خاطرنشان کرد: چند سال پیش اتفاقی در خیابان نظام‌آباد منجر به خودکشی دست جمعی سه خواهر شد و این موضوع ایده نگارش "دلفین‌ها" را در من ایجاد کرد هر چند که مضمون این نمایش درباره خودکشی نیست و این اتفاق پس زمینه ماجراست. موضوع اصلی این نمایش بمبارانی است که در جنگ اتفاق می‌افتد.

این کارگردان درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "دلفین‌ها" عنوان کرد: این نمایش را برای پایان‌نامه تحصیلی‌ام به عنوان کار عملی ارائه کردم. درآنجا به دلیل اینکه قرار بود نمایش را کامل نشان ندهم از سبک اجرایی دیگری استفاده کردم اما در این اجرا همه چیز رئالیستی است و از یک ماجرای واقعی وارد ماجرای واقعی دیگری می‌شویم.

خداوردی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: مخاطب با طراحی صحنه کاملاٌ رئالیستی مواجه است هر چند در رئال نمی‌مانیم و از ابتدا نیز رئال نیست. در این نمایش قراردادها با تماشاگران ثابت نیست و روندی متغیر دارد. شخصیت‌های نمایش در روندی تکراری  گیر می‌کنند و سیر و خط داستان معمولی نیست.

او درباره موسیقی نمایش "دلفین‌ها" گفت: موسیقی این نمایش به صورت پلی‌بک پخش می‌شود. از آنجا که نسبت به عرصه موسیقی شناخت دقیقی نداشتم در ابتدا به علی زحمتکش آهنگساز نمایش با موسیقی‌هایی که در نظر داشتم، توضیح داده و مابه ازاهایی را برای او پخش کردم و او ایده من را تبدیل به موسیقی‌های ساخته‌شده این اثر کرد.

محمد خداوردی در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش "دلفین‌ها" اثری اجتماعی و گروتسک است و در حالی‌که مخاطب را می‌خنداند اما در جایی خنده مخاطب را متوقف می‌کند. علاقمندم که این نمایش دیده شود و نقدهای مخاطبان عام و خاص را بشنوم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: حبیب اله دانش، حامی معنوی: کانون فرهنگی _ هنری آسافیلم، دستیار کارگردان: زهرا یاری‌زاده، موسیقی: برجیس بند berjis band، میکس و مستر آهنگ: مهیار، پوستر : عباس طباطبایی و نادر بدرلو، ساخت تیزر و عکاس : علی رشیدی، صداپیشه تیزر : مهدی شکرزاده، طراح لباس : صفورا مناف زاده، دوخت لباس : زهره جانعلی زاده، مشاور زبان کردی : محمد علیبازی، ساخت دکور : آقای رحمانی، مشاور رسانه‌ای : الهه حاجی زاده، تبلیغات مجازی : باربد طولابی و تبلیغات : صادق نویدپور.

علاقمندان می‌توانند به منظور تهیه بلیت نمایش "تروکاژ" به سایت تیوال مراجعه کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، نویسنده ، اجرا
نظرات شما
پیشخوان