تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

دستمزد ستاره های سینما در تئاتر چقدر است؟

برخی می گویند دستمزد ستاره های سینما در تئاتر به طور معمول از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای یک ماه اجرا است. با این حال همایون ارشادی می گوید که دستمزد تئاترها کمتر از یک دهم دستمزد سینماست.
دستمزد ستاره های سینما در تئاتر چقدر است؟
رویداد۲۴ قیمت بلیت تئاتر‌ها در دو سال گذشته رشد قابل توجهی پیدا کرده است. در یک ماه اخیر نیز گزارش‌ها و خبر‌های متعددی درباره بلیت‌های ۲۰۰ هزار تومانی برخی تئاتر‌ها منتشر شد و البته همین گزارش‌ها باعث شد تا واکنش‌های تند و تیزی هم در مقابل این رویه قیمت گذاری ابراز شود. اما دلیل افزایش قیمت برخی از تئاتر‌ها چه بود؟ پاسخ ساده است؛ دستمزد بازیگران.

 چند سال است که حضور سلبریتی‌های سینما در تئاتر بیش از گذشته شده است. آن‌ها رغبت عمومی را به دیدن تئاتر‌ها بیشتر می‌کنند و باعث فروش بیشتر آن‌ها می‌شوند. از همین رو تهیه کنندگان تئاتر‌ها هم به قصد ایجاد امنیت خاطر از بازگشت سرمایه هایشان، تمایل روزافزونی به جذب سلبریتی‌های سینما در تئاتر دارند. اما دستمزد این بازیگران بالاست. اختلاف سطح دستمزد‌های این بازیگران باعث شده تا بازیگران تئاتر نیز توقع افزایش دستمزد داشته باشند و به این ترتیب حضور سلبریتی‎ها در تئاتر به طور عمده هزینه‌های تولید تئاتر را در ایران افزایش داده است.

مصطفی کوشکی از بازیگران تئاتر، با بیان اینکه تا چند سال پیش دستمزد یک بازیگر خوب تئاتر تا سقف ۴ میلیون تومان بود گفته است: «امروز این دستمزد به بیست میلیون هم می‌رسد.» او این موضوع را درباره بازیگران تئاتر گفته است، نه سلبریتی‌های سینما! به نظر می‌رسد که دستمزد سلبریتی‌های سینما در تئاتر‌ها بسیار بیشتر از این رقم‌ها باشد. البته مثل بسیاری دیگر از حوزه‌های اقتصادی سینما و تئاتر، دستمزد سلبریتی‌های سینما بر صحنه تئاتر هم معلوم و شفاف نیست، اما تخمین‌ها و حدس و گمان‌ها در این باره زیاد است.

دستمزد‌های سینمایی‌ها در تئاتر

برخی می‌گویند دستمزد ستاره‌های سینما در تئاتر به طور معمول از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای یک ماه اجرا است. با این حال همایون ارشادی می‌گوید که دستمزد تئاتر‌ها کمتر از یک دهم دستمزد سینماست. به این اعتبار اگر دستمزد میانگین یک بازیگر سینما را برای یک فیلم حدود ۳۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، دستمزد بازیگران تئاتر باید کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد. این جمله را کسی گفته که خودش از بازیگران سینماست و به نظر می‌رسد که سطح میانگین دستمزد‌ها را برای بازیگران هم رده خود در سینما اعلام کرده باشد.

بهاره رهنما از دیگر بازیگران سینماست که این سال‌ها حضور فعالی هم در تئاتر داشته است. او نیز حرف همایون ارشادی را تایید می‌کند و می‌گوید: از ۱۷ سالگی در سینما و از ۲۱ سالگی در تئاتر حضور داشته ام. با این اوصاف می‌خواهم بگویم که درآمد بهترین بازیگر تئاتر یک بیستم بازیگر معمولی سینما نیست. برخی برآورد‌های رسانه‌ای نیز این نسبت میان دستمزد‌های سینما و تئاتر را تایید می‌کنند؛ ستاره‌های تئاتر یک دهم دستمزد ستاره‌های سینما را می‌گیرند. بر همین اساس با توجه به شیوه نامه‌ای که در چند سال اخیر منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته است، بازیگران تئاتر در سه درجه دستمزد می‌گیرند. بهترین بازیگران تئاتر برای ۳۰ اجرا معمولا حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌گیرند. دیگر بازیگران نقش اول تئاتر دستمزد‌های متفاوتی می‌گیرند. از سه میلیون تومان برای ۳۰ اجرا تا ۱۰ میلیون تومان.
 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان