تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

پاداش 100 میلیارد تومانی وزارت نیرو به صنایع همکار

رویداد۲۴-وزارت نیرو با اجرای طرح ذخیره عملیاتی و تعطیلات تعمیرات توانست سال گذشته 3800 مشترک صنعتی را با خود همسو کند و از این طریق 100 میلیارد تومان پاداش و تخفیف برای آن‌ها در نظر گرفت.

علیرضا احمدی یزدی - مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به طرح ذخیره عملیاتی اظهار کرد: این روش یکی از شیوه‌های پاسخگویی بار است که تجربه‌های مختلفی در کشور‌های دنیا درباره‌ی این شیوه وجود دارد.

به گفته وی علاوه بر موضوع ذخیره عملیاتی از طرح تعطیلات تعمیرات نیز استفاده کردیم. البته باید گفت که طرح ذخیره عملیاتی امسال سال سوم اجرا و طرح دیگر 10 سال است که در کشور اجرایی می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر درخصوص نحوه‌ی اجرای این طرح گفت: با توجه به این‌که مشترکین صنعتی از دیماند خریداری شده به صورت ثابت و در طول 24 ساعت روز استفاده نمی‌کنند، به‌طوری که در ساعات مختلف، بار مختلفی از شبکه مصرف می‌کنند لذا تدابیری برای این زمینه اندیشیده شد.

احمدی یزدی با بیان این‌که ممکن است یک مشترک صنعتی در برخی ساعات تنها دو مگاوات و در برخی ساعات خیلی بیش از این مقدار استفاده کند، بیان کرد: به همین دلیل از مشترکین صنعتی درخواست کردیم که در ساعاتی که میزان بار مصرفی آنها کم است خود را با شبکه پیک سراسری هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: روند کار به این صورت است که در ساعات پیک سراسری شبکه با هماهنگی قبلی با شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای و اطلاع‌رسانی که دیسپاچینگ‌های مناطق به مشترکان صنایع می‌دهد طبق تفاهم‌نامه و قرار‌دادی که قبل از ایام پیک منعقد می‌شود بار مصرف‌شان را کاهش دهند.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر براساس این کاهش بار مشترکان صنعتی از مزایا و پاداش تحقیق‌های وزارت نیرو بهره‌مند می‌شوند.

طرح همکاری کردند، ادامه داد: براساس همکاری‌های صورت گرفته وزارت نیرو 15 میلیارد تومان تخفیف برای این مشترکان در نظر گرفت.

احمدی یزدی با اشاره به طرح تعطیلات تعمیرات گفت: بیش از 10 سال است که این طرح در کشور اجرایی می‌شود و براساس آخرین آمار سال گذشته 3080 مشترک صنعتی در این طرح با وزارت نیرو همکاری داشتند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر ادامه داد: به دلیل قدمت بیشتری که این طرح دارد سال گذشته حدود 85 میلیارد تومان تخفیف و پاداش به صنایع همکار داده شد.

وی در خصوص میزان کاهش مصرف برق متاثر از این دو طرح گفت: سال گذشته به دلیل همکاری مشترکین صنعتی 1100 مگاوات روز پیک شبکه سراسری کاهش مصرف داشته‌ایم.

احمدی یزدی تصریح کرد: در مجموع با توجه به روش‌های دیگری که در مشترکین کشاورزی، خانگی، تجاری و اداری برای مدیریت مصرف برق صورت گرفت، حدود 2200 مگاوات نیاز مصرف برق کاهش یافت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر در خصوص تاثیر کاهش تلفات در اجرایی شدن این دو طرح بیان کرد: کاهش مصرف انرژی تاثیر مستقیمی در کاهش بار دارد، لذا در هر کدام از این طرح‌ها با توجه به پارامترهای در نظر گرفته شده کاهش تلفات و صرفه‌جویی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان