تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان اتفاق افتاد؛

صعود ۱۲ پله‌ای ورزشکاران ایران در المپیک جوانان آرژانتین

نمایندگان ایران در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین تاکنون با کسب مجموع ۱۰ نشان (۶ طلا، ۳ نقره و یک برنز) و صعود ۱۲ پله ای، در حال حاضر جایگاه دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص داده اند. روسیه با ۴۳ نشان در صدر قرار دارد.
صعود ۱۲ پله‌ای ورزشکاران ایران در المپیک جوانان آرژانتین
رویداد۲۴ نمایندگان ایران روز دوشنبه به وقت محلی و در هشتمین روز بازی‌های المپیک جوانان در بوینس آیرس در چهار رشته به مصاف حریفان خود رفتند که از بین آن‌ها آزادکاران ۲ نقره برای کاروان دشت کردند.

این دو نقره کشتی آزاد در حالی کسب شد که ایران در دومین دوره بازی‌ها در سال ۲۰۱۴ چین دستش از مدال کوتاه ماند و تنها در نخستین دوره بازی‌ها در سنگاپور در سال ۲۰۱۰ «مهران شیخی» یک نقره گرفته بود.

در این دوره «محمد کریمی» آزادکار ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم در دیدار نخست به مصاف تارک اسماعیل از مصر رفت و با نتیجه ۶ بر پنج پیروز میدان شد. سپس در دیدار دوم برابر کارسون مان‌ویل از آمریکا به روی تشک رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به فینال صعود کرد.

اما کریمی در فینال با نتیجه ۶ بر یک بازی را به بایرام‌اف از آذربایجان واگذار و به نقره بسنده کرد.

«امیر حسین زارع» دومین نماینده آزاد کار ایران در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نخستین دیدار خود را با نماینده استرالیا آغاز کرد و توانست با نتیجه ۱۱ بر صفر توماس بارنس را شکست دهد.

زارع در دومین دیدار به مصاف احمد خلیل از مصر رفت و توانست با نتیجه ۱۱ بر صفر راهی فینال شود. وی درفینال با قبول شکست ٦بر پنج برابر کوزیرف روسی، دومین نقره کشتی را کسب کند.

در «بوکس»، «سیدسجاد موسوی» در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم دیدار خود را با تیمور مرجانوف ازبکی آغاز کرد رفت و با وجود شایستگی و برتری به حریف ازبکستانی از سوی داوران بازنده معرفی شد.

اما بر اساس قانون فدراسیون جهانی بوکس، بازی‌های المپیک جوانان تک حذفی نیست و موسوی در صورت راهیابی حریفش به فینال و پیروزی بوکسور کشورمان در دیدار بعدی برای مدال برنز تلاش می‌کند.

در «تیر و کمان» هم «رضا شبانی» در مرحله یک‌هشتم نهایی ماده میکس با همگروه انگلیسی به مصاف تیم فیلیپین-استونی رفتند و بازی را با نتیجه سه بر پنج واگذار کردند.

در «دوومیدانی» و درمرحله پایانی ماده پرتاب دیسک «محمدرضا رحمانی‌فر» با ثبت رکورد مجموع ۱۱۳.۲۶ در جایگاه چهارم قرار گرفت.

تاکنون کاروان ایران در این رویداد در رشته‌های تکواندو، کشتی فرنگی و آزاد، وزنه برداری و ژیمناستیک مدال کسب کرده است. پیش‌تر و در ۲ دوره گذشته در مجموع رشته‌های تکواندو، جودو، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری برای ایران افتخار آفرینی کرده اند.

همچنین نمایندگان ایران عصر امروز به وقت تهران در چهار رشته به مصاف حریفان خود می‌روند که در تیروکمان سوگند رحمانی برابر نماینده اوکراین و رضا شبانی برابر حریف استونی حاضر می‌شود.

در قایقرانی هم سبحان بیرانوند در ماده کانو اسلالوم مسابقه می‌دهد و سید سجاد موسوی در بوکس با نماینده روسیه به روی رینگ می‌روند. همچنین مهدی رضایی دونده جوان ایران در مرحله دوم ۱۰۰ متر رقابت خود را ادامه می‌دهد.
 

اسامی مدال آوران؛
 
طلا:
یلدا ولی نژاد (تکواندو)
علی اشکوریان (تکواندو)
محمدعلی خسروی (طلا)
امیر رضا ده بزرگی (کشتی فرنگی)
محمد نصرتی (کشتی فرنگی)
علیرضا کاظمی نژاد (وزنه برداری)
نقره:
کیمیا همتی (تکواندو)
محمد کریمی (کشتی آزاد)
امیرحسین زارع (کشتی آزاد)
برنز:
رضا بهلول زاده (ژیمناستیک)

این بازی‌ها از سوی کمیته بین المللی المپیک هر چهار سال یک بار در رده سنی جوانان (۱۴ تا ۱۸ سال) برگزار و از آن به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های ورزشی جهان یاد می‌شود.

کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان در رشته‌های شمشیربازی (یک پسر)، وزنه برداری (۲ پسر)، تنیس روی میز (یک پسر)، دوومیدانی (سه پسر)، سوارکاری (یک پسر)، ژیمناستیک (یک پسر)، تیراندازی (۲ پسر)، فوتسال (تیم ۱۰ نفره پسران)، بوکس (یک پسر)، شنا (یک پسر)، کشتی آزاد (۲ پسر)، کشتی فرنگی (۲ پسر)، کاراته (سه دختر و ۲ پسر)، تکواندو (۳ دختر و سه پسر)، جودو (یک دختر و یک پسر)، تیر و کمان (یک دختر و یک پسر)، قایقرانی (۲ دختر و یک پسر) و بسکتبال سه بر سه (چهار دختر) شرکت کرده است.

جوانان ایران در دومین دوره این بازی‌ها در چین با سه طلا و سه برنز در ۱۳ رشته ورزشی در جایگاه بیست و چهارم ایستادند و در نخستین دوره حضور در المپیک ۲۰۱۰ سنگاپور هم با پنج مدال جایگاه بیست و ششم را به خود اختصاص داده بودند.

بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین روز ۲۶ مهر ماه پایان می‌یابد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان