تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷
دریک برنامه تلویزیونی صورت گرفت؛

بازخوانی یک وعده؛ «قیمت کالا‌های اساسی تا فروردین ۹۷ دست نمی‌خورد»

درحالی رئیس جمهور وعده داد، قیمت کالا‌های اساسی تا فروردین ۹۷ دست نخورد که رشد قیمت کالا‌های اساسی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد، مسئولان دولتی که باید بر بازار نظارت کنند، به وظیفه خود عمل نکردند.
 رویداد۲۴ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ابتدای سال جاری در یک برنامه تلویزیونی این وعده را به مردم داده بود که بانک مرکزی متعهد است ارز اختصاصی کالا‌های اساسی، مواد غذایی مردم، ملزومات و تجهیرات پزشکی با یک قیمت متعادل و ثابت نگه داشته شود و قیمت کالا‌های اساسی حداقل تا پایان فرودین ۹۷ دست نخورد.

بعد از این اظهارات، مسئولان دولتی کشورمان نیز این اظهارات را تکرار کردند، به طوری که همتی رئیس کل بانک مرکزی در اولین اظهارات خود بعد از قبول مسئولیت در این جایگاه، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی تا فروردین ۹۸ اختصاص خواهد یافت و نرخ کالا‌های اساسی تا زمان مذکور، تغییر نخواهد کرد و رئیس جمهور نیز روزانه گزارش می‌گیرد.
 
بنابراین گزارش، با وجود اختصاص یارانه به تولید و تامین کالا‌های اساسی قیمت کالا‌های اساسی افزایش داشته است؛ برنج خارجی در تیرماه ۹۷، ۴۵۰۰ تومان بود که امروز به در محدوده ۸۰۰۰ تومان تا ۹۰۰۰ تومان در بازار به فروش میرسد، قیمت دولتی گوشت گوسفندی در شهریور ۹۷، ۳۷۵۰۰ تومان بود که اکنون به ۴۸۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. حجم گوشت گوسفندی نیز که با این قیمت‌ها برای تنظیم بازار به فروش میرسد، محدود است و به راحتی نمی‌توان آن را خریداریکرد.

هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی نیز در مرداد سال جاری، ۱۱۲۰۰ تومان بود که اکنون به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان تا ۱۷۰۰۰ تومان به فروش می‌رشد و قیمت بازار خودرو پراید در خرداد ماه سال جاری، ۲۳ میلیون تومان بود که اکنون حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود.

افزایش قیمت کالا‌های اساسی علیرغم وعده رئیس جمهور و تخصیص ارز دولتی نشان می‌دهد که مسئولان دولتی که وظیفه نظارت بر بازار و قیمت‌ها را دارند به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و باید برخورد لازم با این مسئولان انجام شود.
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان