تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷
در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان

شوک به کشتی ایران/ حسن یزدانی باز هم به تیلور باخت

در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان ۲۰۱۸، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در نخستین مصاف خود و در فینال زودرس برابر دیوید تیلور آمریکایی ناباورانه شکست خورد.
شوک به کشتی ایران/ حسن یزدانی باز هم به تیلور باخت
رویداد۲۴ در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در نخستین مبارزه خود و در دیداری حساس و سرنوشت ساز برابر دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه ۱۱ بر ۶ ناباورانه شکست خورد. این شکست در حالی برای نابغه کشتی ایران بدست آمد که به وضوح مشخص بود تیلور از آمادگی بدنی بالاتری برخوردار بود و با اتکا به همین آمادگی موفق شد در تایم دوم از خستگی یزدانی استفاده و بار‌ها با زیرگیری از وی، نابغه کشتی ایران را در خاک بنشاند و پیروز این مبارزه حساس شود.

یزدانی این مبارزه را هجومی آغاز کرد و موفق شد تایم نخست را ۶ بر ۲ به پایان برساند با آغاز ۳ دقیقه دوم تیلور با گرفتن مچ پای یزدانی موفق به خاک یزدانی شد و کشتی ۶ بر ۴ به سود یزدانی شد. تیلور که با جنگندگی و امادگی بدنی بالا به کار ادامه می‌داد موفق شد بار دیگر یزدانی را که نشانه‌های خستگی در وی پدیدار شده بود را بار دیگر در خاک بنشند و نتیجه را به تساوی بکشاند. تیلور باز هم به حمله‌های خود ادامه داد و یزدانی را در خاک نشاند تا ۸ بر ۶ جلو بیفتد. وی در ادامه نیز یک امیتاز دیگر گرفت تا ۹ بر ۶ جلو بیفتد. تیلور باز هم یزدانی خسته را در خاک خود نشاند تا به برتری ۱۱ بر ۶ برسد.

تیلور پس از آنکه ۲ سال قبل و در جریان رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه برابر یزدانی با ضربه فنی به برتری رسیده بود و تنها شکست یزدانی را طی این ۲ سال به وی تحمیل کرده بود، بار‌ها در صفحات مجازی برابر یزدانی کری‌خوانی کرد و بر روی تشک مبارزه نیز نشان داد این کری‌خوانی‌ها بی جا نبوده است.

یزدانی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها و برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود تیلور به فینال باشد در غیر اینصورت از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان