تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

جایزه جشنواره‌ی انگلستانی برای مستندساز ایرانی

مستند «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» به کارگردانی فتح الله امیری جایزه کشف یک استعداد درخشان را از جشنواره فیلم‌های حیات وحش «وایلد اسکرین» انگلستان دریافت کرد.
جایزه جشنواره‌ی انگلستانی برای مستندساز ایرانی
رویداد۲۴ در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی که گفته می‌شود؛ مهم‌ترین جشنواره سینمایی جهان در عرصه فیلم‌های طبیعت و حیات وحش است، دکتر محمد علاء، تهیه کننده مستقل این فیلم تندیس کشف یک استعداد درخشان را در غیاب فتح‌الله امیری دریافت کرد؛ این کارگردان به سبب عدم صدور ویزا نتوانسته بود در جشنواره حضور پیدا کند. 

داستان این مستند درباره یک جوان روستایی است که به عنوان راهنمای محلی در کنار گروه تولید مستند «حیات در رگ‌های سرد» قرار می گیرد و به مرور زمان بواسطه داشتن علاقه، بعد از آموزشهای مداوم به عنوان تصویربردار به گروه کمک می‌کند. این جوان تا انتهای فیلم به یکی از بهترین تصویربرداران و حافظان افعی دم عنکبوتی تبدیل می‌شود.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از:کارگردان: فتح الله امیری، تهیه کننده: دکتر محمد علاء،‌ پژوهشگر: دکتر بهزاد فتحی‌نیا، فیلمبرداران: محمود منصوری و نیما عسگری، تدوین: مجید محمددوست، آهنگساز: بابک میرزاخانی، دستیار کارگردان: حبیب اله حیدریان، مشاور: مهدی نورمحمدی، عکاس: صدیقه خدایی، برنامه ریزی: روژین نیکلایی، مترجم: مینا علاء، پخش بین المللی جشنواره ای: مجید محمددوست،‌ مجری طرح: موسسه تصویر حیات وحش.

سی و ششمین جشنواره فیلم وایلداسکرین از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اکتبر (۲۳ تا ۲۷ مهرماه) در شهر بریستول کشور انگلستان برگزار شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، مستند ، فیلم ، جشنواره
نظرات شما
پیشخوان