تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا؛

روزانه ۳۷ هزار جلد گذرنامه صادر می‌شود/ صدور ویزا در دفاتر پلیس+ ۱۰ در تهران برای نخستین بار

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با بیان اینکه روزانه ۳۷ هزار جلد گذرنامه صادر می‌شود ،گفت: افرادی که اقدام به جعل ویزا می‌کنند شناسایی شده‌اند و با آنها برخورد خواهد شد.

رویداد۲۴ سرهنگ محسن صمدی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی، درباره میزان صدور گذرنامه برای زائران اربعین در روزهای اخیر گفت: در این مدت روزانه ۳۷ هزار جلد گذرنامه برای افرادی که در خواست کرده‌اند، صادر شده‌است و در روزهای باقیمانده تا اربعین حسینی این روند در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، ارائه خدمات به زائران از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به در پیش رو بودن اربعین حسینی امکان افزایش تعداد صدور گذرنامه نیز وجود دارد و دفاتر پلیس + ۱۰ در سراسر کشور در این ایام در کنار دیگر اقدامات از جمله صدور خلافی و ... اقدام به اخذ مدارک برای صدور گذرنامه می‌کنند.

صمدی ادامه داد: همچنین زائران اربعین برای اولین بار در تهران می‌توانند همزمان با درخواست گذرنامه در دفاتر پلیس+۱۰ برای دریافت ویزا نیز اقدام کنند با این هماهنگی که صورت گرفته زائران سریعتر و همزمان می‌توانند گذرنامه و ویزا دریافت کنند و در وقت نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مدت زمان صدور گذرنامه در برخی شهرستان‌ها به ۴۸ و در برخی دیگر به ۷۲ ساعت کاهش پیدا کرده است، گفت: یک مرکز چاپ گذرنامه در استان خوزستان ایجاد شده است و مراحل ثبت‌نام و صدور گذرنامه در همان استان خوزستان انجام داده می‌شود و گذرنامه‌ها از آنجا صادر می‌شود.

صمدی در پاسخ به این سوال که آیا در شهرهای مرزی نیز گذرنامه و ویزا صادر می‌شود؟ خاطرنشان کرد: گذرنامه و ویزا در هیچ یک از شهرهای مرزی مهران، چزابه و شلمچه گذرنامه و ویزا صادر نمی‌شود.

وی درخصوص صدور ویزاهای جعلی نیز گفت: از سفارت عراق خواستیم تا در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند در این خصوص نیز افرادی شناسایی و برخی نیز دستگیر شده‌اند و در روزهای آینده نیز برخوردهایی در این زمینه خواهیم داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان