تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

چهار دانشجو در تدارک اجرای اثری از پاتریک ماربر / روایت امیرعطا جولایی از نمایش "نزدیک و نزدیک‌تر"

امیرعطا جولایی گفت: داستان این نمایش درباره‌ گروهی چهار نفره از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ تئاتر است که در حال آماده‌سازی نمایشنامه‌ "نزدیک‌تر" نوشته‌ پاتریک ماربر هستند.
چهار دانشجو در تدارک اجرای اثری از پاتریک ماربر / روایت امیرعطا جولایی از نمایش
رویداد۲۴ نمایش "نزدیک و نزدیک‌تر" به نویسندگی و کارگردانی امیرعطا جولایی از 22 مهرماه ساعت 18:30 در سالن استاد انتظامی خانه‌ هنرمندان روی صحنه رفته است و بازیگران آن ایوب آقاخانی، امیرعطا جولایی، مصطفا لطیفی‌خواه، نگین یراقی‌فرد و سحر طاهرخانی هستند.

امیرعطا جولایی درباره‌ موضوع و مضمون نمایش "نزدیک و نزدیک‌تر" گفت: داستان این نمایش درباره‌ گروهی چهار نفره از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ تئاتر است که در حال آماده‌سازی نمایشنامه‌ "نزدیک‌تر" نوشته‌ پاتریک ماربر نویسنده‌ مطرح بریتانیایی به منظور اجرا در یک جشنواره‌ تئاتری در شهر ترابوزان کشور ترکیه هستند. استاد این گروه، با حضور خود قرار است کیفیت کار را برای اجرا تائید کند. با حضور و ورود استاد، توازی‌ میان مضمون مرکزی نمایشنامه‌ پاتریک ماربر و اتفاقات پشت صحنه پیش می‌آید...

او ضمن اشاره به اینکه تم اصلی نمایشنامه‌ پاتریک ماربر که خیانت است در این نمایش نیز تکرار می‌شود، خاطرشان کرد: حدود 5 سال پیش زمانی که دانشجوی مقطع کارشناسی بودم، آقای ایوب آقاخانی، استاد من، نمایشنامه‌ "نزدیک‌تر" را برای ترجمه به من پیشنهاد داد و فکر نمی‌کردم روزی این افتخار را داشته باشم که او در همین نمایش و به کارگردانی خودم ایفای نقش کند و  خوشبختانه پس از چند سال این اتفاق افتاد.

این مدرس دانشگاه درباره‌ روند شکل‌گیری نمایشنامه و نمایش "نزدیک و نزدیک‌تر" عنوان کرد: به دلیل مشغله‌هایی که داشتم نگارش و بازنویسی متن نمایشنامه‌ "نزدیک و نزدیک‌تر" به صورت پاره‌وقت و گاه‌‌ و بی‌گاه ادامه داشت. از آنجا که این نمایش در سال 93 در جشنواره‌ داخلی دانشگاه سوره اجرا شده بود و گروه آشنایی نسبی با آن داشتند و تنها آقای ایوب آقاخانی به ما اضافه شده بودند، تمرینات نمایش با سرعت و سهولت با صرف زمان حدود 40 روز به پایان رسید.

جولایی درباره‌ سبک و شیوه اجرایی این اثر نمایشی یادآور شد: اجرای این نمایش متکی بر اصول و قواعد مکتب رئالیسم است چرا که این اثر روایت‌گر یک اتفاق واقعی است. داستان نمایش در پلاتو خصوصی منزل یکی از چهار دانشجو اتفاق می‌افتد و فلاش بک‌هایی به روز آشناییِ دو به دو زوج‌های این گروه چهار نفره داریم.

او درباره‌ طراحی صحنه و موسیقی نمایش "نزدیک و نزدیک‌تر" هم گفت: طراحی صحنه به معنای استفاده از دکور آن‌چنانی در این نمایش نداریم، چون رویدادگاه این نمایش پلاتوی تمرین است. تنها موسیقی این اثر نیز بازنوازی قطعه‌ای از هابیل علی‌اف نوازنده‌ برجسته‌ کمانچه و استاد فقید آذربایجانی توسط برادرم میثاق جولایی است. طبعاً از افکت‌های صوتی متناسب و مقتضی هم در این نمایش استفاده می‌شود.  

امیرعطا جولایی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: در این وانفسای حمایت از جنس دیگری از تئاتر، امیدوارم دانشجویان، بیشتر از نمایشی برخاسته از فضای دانشجویی استقبال کنند. در آخر از استادم ایوب آقاخانی که باعث شدند این کار به تولید جدی و فراتر از تئاترهای مرسوم دانشگاهی برسد، بسیار سپاسگزارم.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: فاطمه محسنی، طراح لباس: الاهه انصاری، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح گریم: سوگل جوادی مجد، مدیر صحنه: کیوان جدیری، موسیقی: میثاق جولایی (اجرای قطعه‌ای از هابیل علی‌اف)، منشی صحنه: الاهه انصاری، عکاس: رابعه اقدامی، نیلوفر بشیگ و سعیده فراهانی، پوستر: ‌با نگاهی به نقاشی "انهدام نهایی" اثر استاد آیدین آغداشلو و مشاور تبلیغات: ساناز قراملکی.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور تهیه‌ بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نمایش ، تئاتر ، داستان ، دانشگاه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان