تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

داوری خانواده شهدا در جشنواره فیلم مقاومت، نمایش کلید ابراهیم فروزش در موزه سینما، آغاز اجرای نمایش میدانی «رسول» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. فیلم‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت امسال توسط خانواده شهدا به صورت جداگانه مورد ارزشیابی و داوری قرار می‌گیرند.
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد امسال علاوه بر داوری هیات‌های تخصصی در بخش‌های مختلف جشنواره ، فیلم‌های منتخب سینمایی مسابقه ایران توسط خانواده شهدا نیز،  مورد داوری قرار گیرند و آثار برتر از نگاه خانواده شهدا، به صورت جداگانه معرفی شوند.

بر پایه این خبر، کلیه فیلم‌های سینمایی منتخب جشنواره در بخش‌ مسابقه سینمای ایران شامل فیلم‌های سینمایی رقابتی و میهمان توسط هیاتی متشکل از نمایندگان خانواده شهدا داوری و آثار برگزیده در آئین‌های رسمی جشنواره معرفی می‌شوند.

در این خبر آمده است: داوری توسط هیئت منتخب خانواده شهدا باعث می‌شود تا داوری آثار از چارچوب‌های متداول تخصصی صرف فراتر رود و با تمرکز بر نگاه صادقانه و محتوای آثار ارزشیابی شوند.

شایان ذکر است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سازمان‌ها و مراکز فرهنگی اجتماعی کشور به دبیری محمد خزاعی از طی روزهای ۵ تا ۹ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

«کلید» فروزش در موزه سینما اکران می‌شود

فیلم «کلید» به کارگردانی ابراهیم فروزش و نویسندگی عباس کیارستمی در ویژه برنامه مروری بر چهار دهه سینمای ایران در موزه سینما اکران می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۶۴ است که ساعت ۱۵ روز ۱۰ آبان در موزه سینما به نمایش گذاشته می‌شود.

مادری دو فرزندش امیرمحمد، پنج ساله، و نوزاد شش ماهه خود را در خانه آپارتمانی تنها می‌گذارد و به قصد انجام کاری بیرون می‌رود. در فاصله‌ای که مادر به خانه بازمی‌گردد دو کودک او به ویژه امیرمحمد، با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند. مادربزرگ و همسایه‌ها که دو کودک را در خطر می‌بینند و نمی‌توانند به خانه راه یابند، بیرون آپارتمان ازدحام می‌کنند و هر کدام با راهنمایی خود می‌کوشند آن دو را از خطر برهانند...

فیلم «کلید» تاکنون جوایز زیادی از جشنواره‌های بین‌المللیِ فیلم همچون سینه جونیور فرانسه، بلفورت فرانسه، سه قاره بروژ، دونکرک فرانسه، رشد و... دریافت کرده است.

در این ویژه‌برنامه ۴۰ فیلم سینمایی از سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتخاب شده است و به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، اکران می‌شود.

عباس کیارستمی، شاپور قریب، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری، رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حاتمی‌کیا، واروژ کریم‌مسیحی، مسعود جعفری‌جوزانی، رسول صدرعاملی، ناصر تقوایی، احمد امینی، فریدون جیرانی، اصغر فرهادی، رسول ملاقلی‌پور، کیومرث پوراحمد و مانی حقیقی از جمله کارگردان‌هایی هستند که آثارشان در برنامه چهار دهه سینمای ایران، مرور می‌شود و روی پرده می‌رود.

ویژه برنامه نمایش برگزیده‌ای از چهل سال سینمای ایران، از سوی موزه سینمای ایران، فیلم‌خانه ملی ایران و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ مهر آغاز شده است و تا ۲ اسفند ادامه دارد.

علاقه‌مندان به سینمای ایران می‌توانند پنج‌شنبه هر هفته پای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینند.

آغاز بزرگ‌ترین نمایش میدانی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

فردا، ششم آبان ماه نمایش بزرگ «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی و با حضور ۱۷۰ بازیگر در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، نمایش «رسول» از فردا میزبان بیش از ۳ هزار تماشاگر در بوستان نوروز خواهد بود. نمایش «رسول» به‌عنوان بزرگترین نمایش میدانی کشور از ۶ تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش رسالت بوذری به عنوان راوی نمایش حضور دارد و حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد و بیش از ۱۷۰ هنرمند روی صحنه می‌روند.

طراحی و اجرای دکورهای تاریخی از تهران قدیم، تبریز دهه ۲۰ و اردوگاه کربلا در بیش از ۳ هزار متر مربع  از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایش بزرگ میدانی است.

مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شامل مجموعه‌ای از بخش‌های فرهنگی و گردشگری شامل بوستان حضرت ابراهیم موسوم به بوستان آب و آتش، مجموعه گنبد مینا، مجموعه برج پرچم، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پل طبیعت و دیگر بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در فضایی وسیع به‌خدمت‌گزاری به مردم تهران می‌پردازد.

همچنین در خبری دیگر آمده است که رسالت بوذری که سال گذشته به عنوان راوی در نمایش «فصل شیدایی» حضور داشت امسال نیز با نمایش «رسول» به عنوان راوی روی صحنه می‌رود.
       
نشست گوشه های ناشناخته سینمای ایران

«گوشه‌های ناشناخته سینمای ایران» با موضوع "بازیگران نقش دیوانه ها در سینمای ایران" در قالب چهارصد و هشتاد و ششمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور امیر پوریا مدرس و منتقد سینما یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه فیلم تهران، این نخستین جلسه از مجموعه برنامه های«گوشه های ناشناخته سینمای ایران» است که در فرهنگسرای ارسباران توسط امیر پوریا طراحی و اجرا می‌شود.

در این جلسه، به نقش ها و شخصیت های دیوانه یا دچار بیماری روانی و عصبی در فیلم‌های ایرانی اشاره می‌شود وبخش‌هایی از هر کدام به نمایش در می آید و تحلیلی بر کار بازیگر هر نقش، ارائه خواهد شد.

از فرخ ساجدی تا حامد بهداد و از عزت انتظامی تا فریماه فرجامی، پرویز فنی زاده و دیگران، مباحث و قطعات فیلم های این جلسه بسیاری از بازیگران و بخش های قدیم و جدید سینمای ما را در بر می گیرد.

علاقمندان برای حضور دراین نشست که برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

برنامه اجراهای آبان ماه مجموعه نمایشی «دیوار چهارم»

به گزارش روابط عمومی مجموعه نمایشی دیوار چهارم، برنامه اجراهای این مجموعه نمایشی به شرح ذیل است:

«نبش جنگ»

 نویسندگی و کارگردانی این نمایش به عهده بهرام برخورداری بوده که از ۱۰ آبان ماه هر روز ساعت ۱۷:۳۰ به روی صحنه می‌رود و با اقتباس از نمایشنامه «دیوار» نوشته علیرضا نادری تولید شده است.

داستان این اثر در رابطه با پادگانی در منطقه‌ای نامعلوم است که سربازانش به چوپانی و کشاورزی مشغول‌اند و زنانی که خارج از این پادگان به دنبال مردان اسلحه به دست می‌گردند... آیت بی‌غم، رامین یحیی زاده، حورا پاکیزه‌دل، ساره رشیدی، پوریا رفیع بیگی و زیبا بیده در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«معجزه عشق»

این اثر به نویسندگی و کارگردانی دکتر حسن رئیسی است که تا پایان آبان ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می‌رود. در خلاصه این اثر آمده: پیتر دانشجوی رشته معماری دانشگاه آمستردام به‌واسطه ارتباط با دختران دانشگاه و قول ازدواج با آن‌ها به بدنامی شهره می‌شود؛ بعد از سفری چندروزه به مکانی خاص، دچار اتفاقی می‌شود که... از بازیگران این نمایش می‌توان به حسین میرزائیان، محسن رنجبر، یاسمن پورمحمودی و بهار مظفری اشاره کرد.

«بولدوزر»

در این نمایش که آرش سنجابی نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته بازیگرانی همچون شبنم قلی خانی، پویا امینی، نادر نادر پور و ایمان اشراقی و... به ایفای نقش می‌پردازند. «بولدوزر» تا پایان آبان ماه هر شب ساعت ۲۱ به روی صحنه می‌رود. این اثر که در سبک رئالیسم جادویی ساخته‌شده به مهمانی غریبی می‌پردازد...

«شغال»

این نمایش به تهیه‌کنندگی پوران درخشنده و نویسندگی و کارگردانی سجاد قاطعی بوده و بهمن وخشور مدیریت هنری آن را بر عهده داشته است. این اثر که سجاد قاطعی، نوا یاوریان و امید دربانودر آن به ایفای نقش می‌پردازند، هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

«شغال» روایت‌گر داستان زندگی پسری جوان است که حس انتقام جویانه ای از انسان‌ها در وجودش شکل‌گرفته و در طول اجرا دلایل این رفتارها واکاوی می‌شود.

نمایشنامه خوانی‌های «روال عادی» نوشته ژان کلود کری یر به کارگردانی فرید سلیمانی در تاریخ ۵ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰، «خواستگاری» نوشته آنتون چخوف به کارگردانی پیمان میناوند در تاریخ ۱۲ آبان ساعت ۱۷:۳۰، «یک وعده شام معمولی» به نویسندگی و کارگردانی حسام افسری در تاریخ ۲۶ آبان ساعت ۱۷:۳۰، برنامه روزهای شنبه مجموعه نمایشی «دیوار چهارم» است.
علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت نمایش‌های مذکور می‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ و یا سامانه فروش بلیت Tik.۸ مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان