تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷
سایت عرب‌زبان مدعی شد؛

عادل الجبیر با تهران تماس گرفته است/ مسائل منطقه‌ای و یمن، محور گفت‌وگوی ایران و عربستان

تماس‌های عربستان با ایران زمانی است که دولت ریاض به دلیل اعتراف به قتل خاشقچی، تحت شدیدترین فشار‌های جامعه جهانی است.

عادل الجبیر با تهران تماس گرفته است/ مسائل منطقه‌ای و یمن، محور گفت‌وگوی ایران و عربستان

رویداد۲۴ پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان الخلیج اونلاین ادعا کرد که طی هفته‌های گذشته عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس‌های سری با این کشور برقرار کرده است.

این سایت خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه نوشت: الجبیر در تماس‌های خود با ایران راجع به برخی مسایل منطقه‌ای از جمله موضوع یمن گفتگو کرده است.

این گزارش می‌افزاید: تماس‌های عربستان با ایران در زمانی است که دولت ریاض به دلیل اعتراف به قتل خاشقچی روزنامه‌نگار ناراضی خود در استانبول، تحت شدیدترین فشار‌های جامعه جهانی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی است.

الخلیج آونلاین نوشت: عمران خان نخست وزیر پاکستان که هفته گذشته به عربستان سفر کرده بود برای میانجیگری با هدف پایان جنگ یمن ابراز علاقه کرده بود.

دی ماه سال ۹۴، عربستان سعودی بعد حمله به سفارت و کنسولگری آن در ایران در اعتراض به اعدام شیخ نمر یکی از رهبران شیعه این کشور، روابط خود با تهران را قطع کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان