تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷
دادگاه عالی پاکستان:

پخش فیلم های هندی در تلویزیون پاکستان ممنوع شد!

دادگاه عالی پاکستان در حکمی، پخش مجموعه‌ها و فیلم‌های هندی را در تلویزیون این کشور ممنوع کرد تا تنش میان دو کشور در مورد منطقه کشمیر بیش از گذشته افزایش یابد.
پخش فیلم های هندی در تلویزیون پاکستان ممنوع شد!
رویداد۲۴ این بار اختلاف هند و پاکستان بر سر ساختمانی است که هندی‌ها در یک منطقه مورد مناقشه در کشمیر می‌سازند.
رئیس کانال‌های کابلی پاکستان نیز این حکم را تایید کرده و گفته است: البته تحریم برنامه‌ها و فیلم‌های هندی راه حل نهایی نیست و باید کیفیت برنامه‌های پاکستان را افزایش دهیم.

تشدید تنش‌های سیاسی و مرزی میان هند و پاکستان، موضوعات فرهنگی میان دو کشور همزبان و همسایه را در مهرماه سال ۱۳۹۵ نیز تحت الشعاع قرار داد و دولت پاکستان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را از پخش برنامه‌ها و فیلم‌های هندی منع کرد.

محصولات فرهنگی هند به ویژه فیلم و موسیقی هندی، به دلیل قرابت زبانی و فرهنگی میان هند و پاکستان، از محبوبیت بالایی در میان مردم پاکستان برخوردار است و حتی بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان، بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را به پخش فیلم‌ها و موسیقی‌های هندی اختصاص می‌دهند.

تعصب خاص پاکستانی‌ها به مساله کشمیر و داشتن احساسات ضد هندی، باعث شد که سینما‌های پاکستان به صورت خود جوش و بدون دریافت دستورالعملی از سوی دولت، نمایش فیلم‌های هند را متوقف کنند.

در حال حاضر همکاری سینمای هند با بازیگران پاکستانی به حالت تعلیق در آمده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان