تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی:

چهار پهنه اکتشاف معادن در استان کردستان بلوکه شد

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: چهار پهنه اکتشاف معادن در استان کردستان از سال ۹۲ متشکل از معاون سنگ آهن و طلا بلوکه شده است.

رویداد۲۴مهدی مرادی شامگاه دوشنبه (۷ آبان‌ماه) در سومین جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: چهار پهنه اکتشاف معادن در استان کردستان از سال ۹۲ متشکل از معاون سنگ آهن و طلا بلوکه شده است.

وی با بیان اینکه پهنه سقز با مساحتی شامل سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع در سال ۹۲ بلوکه و به سازمان زمین‌شناسی کشور واگذار شده است، افزود: پس از فراهم‌شدن شرایط و امکانات لازم پرواز ژئوفیزیک هوایی در سال‌جاری به مساحت ۱۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتری صورت گرفت که ماحصل این اکتشافات مشخص شدن معادن زیرزمینی در این منطقه بود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه پس از پایان اکتشافات جدید هشت محدوده طلادار در منطقه سقز شناسایی شد، تصریح کرد: پهنه بیجار نیز به مساحت یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع به سازمان ایمیدرو واگذار شد که پس از پایان این پهنه‌بندی شش محدوده امیدبخش کشف و پروانه ساخت برای آنان صادر شد.

وی با اعلام اینکه پهنه قروه نیز به مساحت سه هزار و ۵۹۶ کیلومتر مربع دیگر پروژه در دست اکتشاف شرکت ایمیدرو است، ادامه داد: بخشی از این پهنه در سال ۹۶ و بخش دیگر آن در سال ۹۷ تحت بررسی پرواز‌های ژئوفیزیکی هوایی قرار گرفت که در حال اکتشاف داده‌های آن هستیم که خوشبختانه امید آن می‌رود تا پایان سال جاری معادن محدوده‌های امید بخش معرفی شوند.

به گفته مرادی دیگر پهنه امیدبخش استان پهنه دیواندره به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر است که این پروژه نیز تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با یادآوری دو دستور کار سومین جلسه شواری معادن استان کردستان، خاطرنشان کرد: بخشی از این جلسه مربوط به تمدید پروانه اکتشافاتی است که قبلاً مشغول به فعالیت بودند و در حال حاضر ابطال شده‌اند و دیگر دستور کار جلسه مربوط به تعدیل موقت و کمک به بهره‌برداران برای بازده زمانی بود که در شرایط اقتصادی کنونی حقوق دولتی را پرداخت نکنند تا از این طریق بتوان در شرایط رکود بازار یاریگر آنان بود، که در پایان این جلسه بخشی از این مطالبات محقق و قسم دیگر آن به جلسه بعد موکول شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اکتشاف ، معدن ، صنعت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان