تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
رئیس سازمان غذا و دارو:

کمبود نداریم، اما توزیع داروی بیماران خاص مدیریت می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود دارویی جدی نداریم، اما توزیع برخی دارو‌ها از جمله دارو‌های بیماران خاص مدیریت می‌شود و مقرر شده تا یک ماه آینده توزیع آن‌ها بر اساس برنامه نرم افزاری و با توجه به دفترچه بیمه و کدملی بیماران صورت گیرد.
کمبود نداریم، اما توزیع داروی بیماران خاص مدیریت می‌شود
رویداد۲۴ غلامرضا اصغری در پاسخ به این پرسش که آیا سهمیه بندی برخی دارو‌ها صحت دارد، افزود: این برنامه سهمیه بندی نیست، اما در حقیقت نوعی مدیریت توزیع داروست که در حال برنامه ریزی است و هنوز اجرایی نشده است.

وی علت اجرایی نشدن این برنامه را مشکلات نرم افزاری عنوان کرد و گفت: بر اساس این برنامه قرار است دارو‌ها فقط به افرادی که واقعا نیاز دارند داده شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: توزیع مدیریت شده دارو فقط در مورد برخی دارو‌های خاص معدود مانند دارو‌های مربوط به پیوند کلیه اجرا می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: در صورت توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری می‌توان دارو‌های جدیدتری را نیز به این سامانه اضافه کرد و دارو‌های بیشتری را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: بیمارانی که دفترچه بیمه دارند از طریق دفترچه بیمه خود به این دارو‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و برای بیمارانی که بیمه نیستند، توزیع دارو براساس کدملی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ششمین جلسه توزیع مدیریت شده دارو‌ها برگزار شد و بر اساس مصوبات آن ظرف یک ماه آینده این برنامه اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: هنوز تعداد بیمارانی که از این طریق دارو دریافت می‌کنند به طور دقیق مشخص نیست چرا که تعداد آن‌ها در هر گروه از بیماری‌ها فرق می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: توزیع این دارو‌ها در داروخانه‌های دولتی نزدیک خانه بیماران صورت می‌گیرد و جای نگرانی برای بیماران از لحاظ طی مسافت و مشکلات بوروکراسی اداری نیست.

اصغری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا توزیع مدیریت شده شامل توزیع دارو‌های بیماری‌های دیابت و فشارخون نیز می‌شود، گفت: این برنامه شامل دارو‌های این بیماری‌ها نمی‌شود چرا که مشکلی در تامین و تولید دارو‌های دیابت و فشارخون نداریم و این دارو‌ها به مقدار فراوان وجود دارند.

وی درباره کمبود‌های دارویی نیز گفت: میزان کمبود‌های دارویی همانند گذشته و حدود ۳۰ قلم است و تفاوتی نکرده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان