تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
اختصاصی رویداد۲۴؛

احضار عضو شورای شهر اصفهان به خاطر حمایت از عضو شورای شهر شیراز

مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان به دلیل حمایت از مهدی حاجتی هفته گذشته در پلیس امنیت حضور یافت.
احضار عضو شورای شهر اصفهان به خاطر حمایت از عضو شورای شهر شیراز
رویداد۲۴  مهدی مقدری به خاطر انتشار یک پست اینستاگرامی که در دفاع از مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز منتشر شده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام به پلیس امنیت احضار شد.
 
مقدری در هفته پیش رو باید در بازپرسی شعبه یازده دادگاه انقلاب اصفهان حضور پیدا کند.
 
مهدی مقدری در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود «چرا این نکته بدیهی را برخی در نمی‌یابند یا نمی‌خواهند دریابند که: حق داشتن لزوما به معنای برحق بودن نیست ... هر انسانی حتی اگر ما اندیشه یا عقیده او را نپسندیم و درست ندانیم، حقوقی دارد که از مهمترین این حقوق، حق دادرسی عادلانه است. آزادگی در این است که فرد از حقوق افرادی دفاع کند که با آنها مخالف است. مهدی حاجتی را آزاد کنید.»
 
مهدی مقدری پیش از احضار توسط پلیس امنیت، با شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به دادگاه احضار شده بود. او در توییتر خود نوشته بود «جریانی مشکوک کمر به حذف کنشگران امیدوار بسته‌اند؛ غافل از اینکه نابودی امید آغاز فروپاشی است! شاید هم مأموریت عده‌ای همین است! تاریخ همه چیز را روشن خواهد کرد.» این پرونده هم بعد از رسانه‌ای شدن، پیگیری نشد و مقدری در شورای شهر اصفهان به فعالیت خود ادامه داد. با این حال برای اینکه بتواند شجاعانه‌تر مواضع شخصی و حزبی خود را بیان کند، از سخنگویی شورای شهر اصفهان استعفا داد. مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی است.
 
پیش از این مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز بازداشت شده بود و حدود یک ماه در زندان بود. گفته می‌شود انتشار یک توییت با محتوای حمایت از شهروندان بهایی، دلیل بازداشت حاجتی بوده است.
 
رضا مهرداد عضو و سخنگوی شورای شهر نیشابور از دیگر چهره‌های اصلاح طلبی بود که در مدت اخیر بازداشت شده است. دلیل بازداشت او انتشار مطلبی به عنوان کامنت در اینستاگرام بوده است. مهرداد به خاطر سوءبرداشت‌های از نظرش عذرخواهی کرده بود، با اینهمه مسئولان تصمیم گرفتند بازداشت او انجام شود.
 
امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد نیز با تصمیم دادستانی مدتی در بازداشت به سر برد و البته دوباره به شورای شهر بازگشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان