تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید نفت در دستورکار کشورهای نفت‌خیز/ چشم‌انداز شکست قیمت‌ها، به سود ایران

افزایش تواید خطر کاهش تقاضا از سوی بازار‌های نوظهوررا افزایش خواهد داد. همین امر ممکن است به یک توافق کاهش تولید در بین کشورهای تولید کننده نفت منجر شود.
کاهش تولید نفت در دستورکار کشورهای نفت‌خیز/ چشم انداز شکست قیمت‌ها، به سود ایران تمام خواهد شد
رویداد۲۴ احتمال کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ با تصمیم کشور‌های عضو اوپک و متحدان آن‌ها در دیدار امروز در ابوظبی تقویت شد. از سوی دیگر آمریکا به هشت کشور از جمله عراق معافیت از تحریم‌های ایران را برای ۴۵ روز اعطا کرده است.

ایندیا آنلاین در گزارشی نوشت: کمیته مشترک وزارتی برای نظارت بر بهای نفت خام با شرکت وزیران نفت و نمایندگان کشور‌های عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت - اوپک - و چند کشور عمده نفتی غیر عضو به رهبری روسیه در ابوظبی تشکیل جلسه داده اند تا روند نزولی بهای نفت خام در چند ماه اخیر و نحوه مقابله با آن را بررسی کند.
 
وزیران نفت عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت عضو اوپک، و روسیه، به عنوان مهمترین صادرکنندگان غیرعضو، رهبری این کمیته را در دست دارند و بررسی میزان تولید و صادرات در ماه‌های آینده در دستور کار این نشست قرار دارد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که افزایش قابل توجه تولید نفت شیل آمریکا و معافیت‌هایی که دولت ایالات متحده از تحریم نفتی ایران به چند کشور داده، همراه با چشم‌انداز رشد ناکافی اقتصاد جهان باعث شده است تا بهای نفت در بازار جهانی کاهش یابد.

روز جمعه، بهای نفت خام از نوع برنت برای اولین بار از آوریل سال جاری به زیر ۷۰ دلار تنزل یافت. افزایش تواید خطر کاهش تقاضا از سوی بازار‌های نوظهوررا افزایش خواهد داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان