تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس:

کارگروه مشورتی لایحه CFT به نتایج خوبی رسیده است/ ارسال CFT به مجمع یا شورای نگهبان بستگی به نظر مجلس دارد

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر مجلس به‌صورت محتوایی وارد ایرادات شود و بخواهد آن‌ها را برطرف کند، CFT به شورای نگهبان برمی‌گردد و به مجمع نمی‌رود، اما اگر شورای نگهبان تشخیص دهد که ایرادات برطرف نشده مجدداً این لایحه را به مجلس برمی‌گردانند، اما این لایحه در صحن بررسی نمی‌شود بلکه با نامه رئیس مجلس به مجمع ارجاع داده می‌شود.

کارگروه مشورتی لایحه CFT به نتایج خوبی رسیده است/ ارسال CFT به مجمع یا شورای نگهبان بستگی به نظر مجلس دارد

رویداد۲۴ علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص روند بررسی CFT در کارگروه مشورتی، گفت: هدف اصلی بررسی این لایحه در کمیسیون امنیت ملی و کارگروه مشورتی CFT، رفع ایرادات شورای نگهبان است. اینکه این لایحه درنهایت به مجمع برود یا شورای نگهبان بستگی به رأیی دارد که در صحن علنی مجلس نسبت به ایرادات شورای نگهبان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: هدف ما برطرف کردن ایراد‌های شورای نگهبان تا جایی است که به لحاظ حقوقی و فنی مقدور است. چون کارگروه مشورتی لایحه CFT در سطح مقامات ارشد تشکیل‌شده و آقای ظریف و خانم جنیدی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری شرکت می‌کنند. از سوی دیگر رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده شورای نگهبان نیز در این کارگروه حضور دارند. کار در کارگروه مشورتی CFT به‌خوبی پیش می‌رود و در جلسه‌ای که به‌صورت مبسوط برگزار کردند، به نتایج خوبی رسیده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اینکه در این کارگروه ایرادات شورای نگهبان به‌صورت کامل حل خواهد شد یا CFT به مجمع ارسال می‌شود؟ تأکید کرد: اگر مجلس به‌صورت محتوایی وارد ایرادات شود و بخواهد آن‌ها را برطرف کند، CFT به شورای نگهبان برمی‌گردد و به مجمع نمی‌رود، اما اگر شورای نگهبان تشخیص دهد که ایرادات برطرف نشده مجدداً این لایحه را به مجلس برمی‌گرداند، اما این لایحه در صحن بررسی نمی‌شود بلکه با نامه رئیس مجلس به مجمع ارجاع داده می‌شود.

رحیمی در ادامه گفت:، اما اگر صحن به‌صورت محتوایی برای رفع ایرادات شورای نگهبان وارد نشود و بر نظر خود اصرار کند این لایحه در همین مرحله مستقیماً به مجمع ارسال می‌شود.

او درباره نتایج بررسی CFT در کارگروه مشورتی، گفت: جلسه‌ای که کارگروه داشت جلسه بسیار خوبی بوده و تا جایی که مطلع شدم پیشنهاد‌هایی در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان به‌صورت فنی و حرفه‌ای ارائه دادند. نماینده‌هایی از فراکسیون‌های مختلف که در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشتند در کارگروه بررسی لایحه CFT حضور دارند. تاکنون نمایندگان عضو این کارگروه متقاعد شده‌اند؛ چون بحث‌ها عمدتاً کارشناسی، فنی و محتوایی بوده است.

برچسب ها: علیرضا رحیمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان