تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
به سایت و اپلیکیشن دولت همراه مراجعه کنید؛

مراقب نسخه‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت باشید!

در حالی که بهترین روش برای دریافت کارت سوخت در حال حاضر مراجعه به سایت و اپلیکیشن دولت همراه است، برخی سودجویان به ارائه نسخه‌های جعلی این اپلیکیشن اقدام می‌کنند.

مراقب نسخه‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت باشید!

رویداد۲۴ پس از اعلام اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، یکی از راه‌های ثبت‌نام برای دریافت کارت سوخت، استفاده از زیرساخت‌های دولت الکترونیکی با مراجعه به سایت و اپلیکیشن دولت همراه اعلام شد.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره‌ی شیوه‌های دریافت کارت سوخت متصل به کارت بانکی با استفاده از دولت همراه در توییتر خود نوشت: در تهیه ⁧ کارت سوخت، انتخاب‌های متعدد برای دارندگان خودرو فراهم است. ⁧شیوه سنتی ⁩حضور در مراکز پلیس+۱۰ و ارائه اصل سند و کپی، اصل کارت خودرو و کپی، اصل کارت ملی و کپی و پرداخت وجه و انتظار دریافت پستی است، اما شیوه نوین، مراجعه به سایت دولت همراه و یا کد دستوری *۴# بدون مدارک، هزینه و انتظار است.

از طرفی با توجه به این‌که همزمان با ارائه‌ی یک اپلیکیشن، برخی سودجویان اپلیکیشن‌های جعلی به بازار ارایه می‌دهند که ممکن است بدافزار باشد و یا از اطلاعات کاربران سوءاستفاده کند، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هشدار داده است.

امیر ناظمی - رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور - در صفحه توییتر خود با بازنشر توییت یکی از کاربران هشدار داد: برخی افراد با انتشار اپلیکیشن‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت در تلگرام، اقدام به سوءاستفاده از کاربران می‌کنند.

یک نمونه از آن‌ها، کاربر را با ترفند "ثبت‌نام کارت سوخت" به‌صورت ناخواسته در یک سرویس عضو و مبلغ ۵۰۰ تومان به‌صورت روزانه به قبض کاربر اضافه می‌کند.

وی در بازنشری دیگر درباره‌ی حذف نسخه‌های جعلی توضیح داد: چنانچه نسخه‌های جعلی را اشتبا‌ها دریافت کرده‌اید، هرچه سریع‌تر آن‌را پاک کنید.

جهت غیرفعال‌سازی سرویس دارای هزینه، روی همراه اول کد *۸۰۰*۱# (ستاره هشتصد ستاره یک مربع) را شماره‌گیری کنید. کاربران ایرانسل نیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن "ایرانسل من" سرویس‌های فعال را حذف کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان