تاریخ انتشار: ۰۶:۲۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چهره جدید کارگزاران؛ بانوی ثروتمند رفت، نوه آیت الله منتظری آمد

مهمترین تغییر حزب کارگزاران خروج فاطمه مقیمی از جمع اعضای شورای مرکزی بود که احتمالا به خاطر دلخوری از لیست انتخاباتی شورای شهر سال گذشته باشد.

کارگزاران با چهره جدید؛ بانوی ثرتمند رفت، تحکیمی‌ها آمدند

رویداد۲۴  کنگره ملی سوم حزب کارگزاران سازندگی هفته گذشته برگزار شد و اعضای دوره گذشته، با یکی دو تغییر کوچک، در مسئولیت خود باقی ماندند. مهمترین تغییرات این حزب، خروج فاطمه مقیمی بانوی ثروتمند ایرانی از جمع اعضای شورای مرکزی بود که احتمالا به خاطر دلخوری از لیست انتخاباتی شورای شهر سال گذشته باشد. در مقابل افرادی مثل حامد منتظری نوه آیت الله منتظری و علی جمالی به شورای مرکزی کارگزاران وارد شدند که سابقه فعالیت در تشکل‌های دانشجویی و تحکیم وحدت را دارند.

حضور چهره‌های جدید و غیرمحافظه‌کارتر به حزب کارگزاران هرچند در ظاهر نشانه خوبی است، اما بعید به نظر می‌رسد این چهره‌ها در مقابل چهره‌های قدیمی‌تر این حزب بتوانند تاثیر چندانی بگذارند.

هدایت الله آقایی، غلامعباس آقا علیخانی، رضا امراللهی، محمدمهدی بهزادیان، غلامرضا پناه، ناهید تاج‌الدین، سید عبدالله حسینی، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، فاطمه سعیدی، علیرضا سیاسی‌راد، یدالله طاهرنژاد، محمدرضا علی‌حسینی، بهرام فیاضی، محمد قوچانی، غلامحسین کرباسچی، پروانه مافی، طاهره میرساردو، حسین مرعشی، علی‌محمد نمازی، عبدالرضا هاشم‌زائی و فائزه هاشمی رفسنجانی دیگر اعضای شورای مرکزی کارگزاران سازندگی به شمار می‌روند که در کنگره قبلی در شورای مرکزی این حزب قرار گرفتند.

حزب کارگزارن سازندگی در حال حاضر پنج نماینده مجلس و دو عضو شورای شهر تهران را در ترکیب شورای مرکزی خود دارد. این حزب به لحاظ حضور تعداد نماینده در مجلس رکورددار است. بعد از کارگزاران، حزب بعدی حزب اصولگرای جامعه اسلامی مهندسین است که چهار نفر از اعضای شورای مرکزی آن نماینده مجلس هستند.

چهره‌هایی مثل اسحاق جهانگیری و محمد علی نجفی نیز از زمانی که ساختار کارگزاران مدرن‌تر شده و اعضای شورای مرکزی آن با رای مستقیم اعضای کنگره انتخاب شدند، دیگر در جمع اعضای شورای مرکزی کارگزاران قرار نگرفتند.

نخستین کنگره کارگزاران در سال ۹۴ پس از ۲۰ سال که از تاسیس آن گذشته، برگزار شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان