تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
ورود بانوان ممنوع!

روسای کمیسیون‌های مجلس در مردانه‌ترین حزب سیاسی ایران

اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی مهندسین معرفی شدند تا کم کم عمر این تشکل اصولگرا وارد چهارمین دهه خود شود.
مردانه ترین حزب سیاسی ایران کجاست؟
رویداد۲۴ اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی مهندسین معرفی شدند تا کم کم عمر این تشکل اصولگرا وارد چهارمین دهه خود شود. با وجود همه فراز و نشیب‌ها این حزب سیاسی هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. با این حال سن بالا تنها ویژگی این حزب اصولگرا نیست!

ورود خانم‌ها ممنوع

جامعه اسلامی مهندسین شاید مهمترین حزب ایران باشد که هیچ زنی در شورای مرکزی ادوار آن حضور نداشته است. چند سال قبل اعضای حزب با تغییراتی در اساسنامه مقدمات حضور افراد غیر مهندس را در حزب فراهم کردند. شاید باید مقدمات حضور زنان نیز به شکلی در حزب فراهم شود.

رئیس کمیسیون باش!

در دوره قبل سه نفر از رییسان کمیسیون‌های مجلس عضو شورای مرکزی جام بودند. ابراهیمی، زاهدی و شاعری. این دوره اما فقط ابراهیمی در مسئولیت خود باقی ماند. شاعری حتی عضو شورای مرکزی هم نشد و به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.

حضور جوانان

محمدحسن عرب‌پور جوان‌ترین عضو شورای مرکزی حزب است که از متولدین دهه شصت است. او در دولت احمدی‌نژاد مشاور استاندار کرمان استان باهنر بوده و سابقه عضویت در تشکل‌های دانشجویی اصولگرا مثل بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان را در کارنامه دارد.

محمدرضا باهنر که اکنون عنوان دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری را دارد، زمانی که به مراسم ختم یکی از اصولگرایان می‌رفت، به طنز می‌گفت بزرگ قوم بودن این نگرانی را دارد که یعنی نفر بعدی خودم باشم! او حالا پذیرفته جوانان دهه شصتی نیز در شورای مرکزی حزبش حضور داشته باشند.

انجمن به جای جامعه

محسن صادقیان از اعضای شعبه همدان حزب بوده که دوره قبل عضو شورای شهر همدان شد. نکته جالب اینکه این دوره نفر اول شورای شهر همدان عضو انجمن اسلامی مهندسان، رقیب سیاسی جامعه بود و حالا عضو شورای مرکزی حزب رقیب شده است!

خداحافظ پیرمرد!

غلامحسن امیری که در ادوار گذشته همواره در شورای مرکزی حزب حضور داشت این دوره در شورای مرکزی نیست. علیرضا خجسته‌پور عضو دیگر شورای مرکزی به رویداد۲۴می‌گوید ایشان مدتی است که کمتر در برنامه‌های سیاسی حضور پیدا می‌کند.

حزب حزب ساز!

دو نفر از اعضای شناخته شده انجمن اسلامی مهندسین عضو احزاب دیگر هم هستند. غفوری‌فرد که این بار به خاطر قانون جدید احزاب در انجمن اسلامی مهندسین حضور پیدا نکرد و بهادر ولی‌زاده که دبیرکل یک حزب استانی در لرستان است و ظاهرا منع قانونی برای عضویت در یک حزب ملی را ندارد.

مردانه ترین حزب سیاسی ایران کجاست؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان