تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

حسین انتظامی نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات شد

بر اساس نتایج شمارش آرا در هفدهمین دوره انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات در مرحله اول، حسین انتظامی مدیرمسوول نشریه «فارغ التحصیلان» با کسب ۸۵۲ رأی در انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بیشترین رأی را از آن خود کرد، اما برای منتخب شدن نهایی به ۵ رأی دیگر نیاز داشت. بعد از انتظامی، مهدی رحمانیان (مدیر مسوول روزنامه «شرق») با کسب ۲۲۲ رای دوم و میلاد زارعی با ۵۲ رای سوم شدند.
 
 

حسین انتظامی نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات شد

رویداد۲۴ معاون مطبوعاتی از برگزاری هفدهمین دوره انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات بدون توجه به جناح‌بندی‌ها و در سلامت کامل خبر داد.

هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات که ۲۶ آبان ماه برگزار شد به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، به مرحله دوم رفت.

مرحله دوم این انتخابات امروز (۱۱ آذر ماه) با حضور محمد سلطانی‌فر (معاون مطبوعاتی) و قاضی ناصر سراج (رییس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات) برپا شد.

محمد سلطانی‌فر در تشریح جزییات این دوره از انتخابات، گفت: با توجه به اینکه در دور نخست، تعداد مدیران مسؤول شرکت‌کننده به حد نصاب نصف بعلاوه یک نرسید و از طرفی نفر اول حائز اکثریت ۱+۵۰ درصد را بدست نیاورد، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم این انتخابات ۳۴۱۵ نفر واجد شرایط رأی‌دهی به ۹۰ نفر نامزد هستند، خاطرنشان کرد: در دور نخست تعداد نامزدها ۱۲۲ نفر بود که با توجه به قانون و مهلت ارائه شده تعدادی تا ساعت ۹ امروز از حضور در انتخابات انصراف و در مجموع ۹۰ نفر نامزد باقی ماندند.

سلطانی‌فر حضور نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و همچنین نمایندگان پلیس «فتا» در ستاد انتخابات را از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای افزایش ضریب امنیت انتخابات عنوان کرد و افزود: هیات ویژه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در ستاد انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.

سپس قاضی ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات، با حضور در ستاد انتخابات، ضمن بازدید از روند برگزاری مرحله دوم هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات با اعضای ستاد برگزاری، دیدار، گفتگو و از روند برگزاری ابراز رضایت کرد.

ناصر سراج پیشتر عنوان کرده بود: بر اساس برنامه ششم توسعه، برگزاری انتخابات الکترونیک جزو تکالیف است و به‌علاوه در آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات مصوب سال۱۳۹۴، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به برگزاری انتخابات الکترونیک شده و در سال ۱۳۹۵ هم این کار را با موفقیت انجام داده و باید به جامعه مطبوعاتی کشور تبریک گفت که در این کار، پیشگام شده‌اند.

بنابراین گزارش، نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، پلیس «فتا» و نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات در ستاد برگزاری این انتخابات الکترونیکی حضور دارند.

مرحله دوم انتخابات نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات تا ساعت ۱۸ در جریان است.

همچنین بنا بر اعلام دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در مرحله اول این انتخابات که روز ۲۶ آبان ماه برگزار شد، پیشتاز نتیجه دور اول که با مشارکت ۱۷۱۳ نفر از مدیران مسوول واجد شرایط به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، حسین انتظامی بوده است.

بر اساس نتایج شمارش آرا در مرحله اول، حسین انتظامی مدیرمسوول نشریه «فارغ التحصیلان» با کسب ۸۵۲ رأی در انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بیشترین رأی را از آن خود کرد، اما برای منتخب شدن نهایی به ۵ رأی دیگر نیاز داشت. بعد از انتظامی، مهدی رحمانیان (مدیر مسوول روزنامه «شرق») با کسب ۲۲۲ رای دوم و میلاد زارعی با ۵۲ رای سوم شدند.

در مرحله دوم انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت چه گذشت؟

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان