تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

فیلم‌های بدون دیالوگ یا با دیالوگ‌های کم جزو شاهکار‌های سینما هستند که نشان می‌دهند قدرت حرکات بدن بدون هیچ گونه کلامی چقدر تاثیر گذار است.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر
رویداد۲۴ مهدی توفیقی فیلم‌های بدون دیالوگ یا با دیالوگ‌های بخشی از شاهکار های سینمای جهان هستند، که نشان می‌دهند قدرت حرکات بدن بدون هیچ گونه کلامی چقدر تاثیر گذار است، در این مقاله قصد داریم تعداد از بهترین فیلم های بدون دیالوگ جهان را به شما معرفی کنیم.
هر فیلم بدون دیالوگی، فیلم صامت نیست! فیلم‌سازهای متعددی در عرصه سینما، با در نظر گرفتن فرم و موقعیت خاص، تجربه‌های مختلفی در ساخت فیلم‌ های بدون دیالوگ داشته‌اند. در این مطلب، فهرستی از بهترین فیلم های بدون دیالوگ تاریخ سینما را بررسی می‌کنیم.

برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

All is Lost

کارگردان: J.C. Chander

«همه چیز از دست رفته است» داستان پیرمردی است که در اقیانوس برای زنده ماندن در برابر طبیعت عصیان می کند. مردی که ظاهرا برای دریانوردی و تفریح به اقیانوس رفته و ناگهان یک کانتینر بزرگ با قایق او برخورد می کند و باعث آسیب جدی به بدنه می شود. فیلم روایتی از تلاش انسان برای زنده ماندن در برابر طبیعت است. انسانی تنها مانده در اقیانوس که برای زنده ماندن تلاش می کند. در عصری که سینما به واسطه دیجیتال شدن پر از دیالوگ و جلوه های ویژه شده چاندور شخصیتی را به تصویر می کشد که هیچ چیز از گذشته او نمی دانیم و قرار هم نیست بدانیم. مخاطب در لحظه برخورد کانتینر با با او آشنا می شود و به جای کنجکاوی درباره گذشته اش پیگیر تلاش پیرمرد برای زنده ماندن است. بی شک «رابرت ردفورد» که تجربه سالها بازی در نقش های متفاوت را دارد با چهره ایی که گذر سالها در آن نمایان است انتخابی عالی برای این نقش است. او به خوبی توانسته بدون دیالوگ و با استفاده از زبان بدن و حالات چهره درسکوت حرف های خود را بزند. با اینکه فیلم صامت نیست ولی دیالوگ های بسیار کمی دارد. چاندور روایتی شاعرانه را به واسطه تصویرِ طبیعت و صدای اقیانوس جایگزین دیالوگ ها می کند و به خوبی توانسته بدون اینکه مخاطب را خسته کند با خلق موقعیت های هیجان برانگیز او را ترغیب به دیدن ادامه فیلم کند.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

Monsieur Hulot’s Holiday

کارگردان: ژاک تاتی

در تعطیلات موسیو اولو، از فیلم های فرانسوی کمدی برتر، برای اولین بار با این شخصیت عاشق پیپ، خوش نیت ولی دست و پا چلفتی آشنا می‌شویم و سپس در فیلم‌های دیگر ژاک تاتی نیز او را می‌بینیم. فیلم تعطیلات موسیو اولو یکی از بهترین‌های ژانر کمدی است که پس از اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد. در سال 1953، بیش از 5 میلیون بلیت سینما برای تماشای این فیلم به فروش رفت. این اثر همچنین نامزد دریافت نخل طلا جشنواره کن و اسکار بهترین فیلمنامه شد.
موسیو اولو یک مرد فرانسوی مودب و با نزاکت است. او به مسافرت و یک هتل ساحلی می‌رود. هولوت به رغم داشتن نیت خوب نمی‌تواند از سوتفاهم‌های ایجاد شده جلوگیری کند. تاتی یک نگاه اجمالی به دنیای مدرن را از طریق مفهوم تعطیلات بیان می‌کند. این فیلم طنز آمیز دارای دیالوگ‌های بسیار کوتاهی است.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

The Red Balloon

کارگردان: آلبرت لاموریس

فیلم کوتاه بادکنک قرمز برنده جایزه اسکار لاموریس، روایت زندگی یک کودک و بادکنک اوست. این کودک با بادکنک قرمز به تماشای خیابان‌های پاریس می‌نشیند و با بادکنک قرمز خود به مدرسه می‌رود. همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رود تا اینکه گروهی از بچه‌های متنفر از بادکنک وارد داستان می‌شوند. این فیلم ۳۴ دقیقه‌ای به خوبی معنای دوستی را نشان می‌دهد.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

My Uncle

کارگردان: ژاک تاتی

داستان فیلم سینمایی « My Uncle » روایت مردی است که به منزل خواهرش می رود، موسیو هولوت به خانه خواهر خود که همه چیز در آن اتوماتیک است می‌رود و در کارخانه پلاستیک سازی پدر شوهر خواهرش مشغول به کار می‌شود.. تاتی در این فیلم‌ها با حرکات، ژست‌ها و بدون هر گونه دیالوگی دنیای مدرن را مورد نقد قرار می‌دهد.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

The Naked Island

کارگردان: کانتو شیندو

سینمای ژاپن آثار موفق و فاخر بسیاری دارد، ولی این اثر شیندو یک گونه خاص فیلم است و تاثیر گذاری لحظه به لحظه این اثر سینمایی بسیار بالا است. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که در جزیره‌ای بدون آب آشامیدنی زندگی می‌کنند که برای بدست آوردن آب باید تلاش کنند. این فیلم با فریم‌های سیاه و سفید و با موسیقی هیکارا هیشی فیلمی بسیار تاثیر گذار است.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

Silent Movie

کارگردان: مل بروکس

فیلم سینمایی Silent Movie به‌کارگردانی مل بروکس در 43 سال پیش یعنی سال 1355 در گونه کمدی تولید شده است. Silent Movie توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 2 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم Silent Movie را اثری بی‌ارزش و بسیار بد ارزیابی می‌کنند.
«مل فان (بروکس)، کارگردان مشهوری که در اثر اعتیاد به الکل گوشه نشین شده، تصمیم می گیرد برای نجات کمپانی ورشکسته ی بیگ پیکچر کارش را از سر بگیرد. او هم راه هم رزمانش، «مارتی اگز» (فلدمن) و «دام بل» (د لوییز)، طرح شان را به رئیس کمپانی ارائه می کنند: یک فیلم صامت چند میلیون دلاری و پر از ستارگان سینما.»
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

Le Bal

کارگردان: Ettore Scola  

فیلم سینمایی Le Bal به‌کارگردانی Ettore Scola در 36 سال پیش یعنی سال 1362 در گونه تاریخی و موزیکال تولید شده است. این فیلم به نقاط عطفی در تاریخ فرانسه می‌پردازد و از یک تاریخ ۵۰ ساله یک سالن رقص در پاریس سخن به میان می‌آورد. این فیلم در مورد حوادث اشغال نازی‌ها در سال ۱۹۶۸ و گسترش آن تا سال ۱۹۸۰، هنر رقص در ۵۰ سال باشکوه در تاریخ فرانسه و… است.

برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

The Bear

کارگردان: Jean-Jacques Annaud

محصول کشور فرانسه،آمریکا و در ژانر خانوادگی ، درام می‌باشد و به کارگردانی Jean-Jacques Annaud در سال 1988 ساخته شده است. در فیلم خرس بازیگرانی چون Bart the Bear، Tchéky Karyo، Youk the Bear، و... به ایفای نقش پرداخته اند. داستان فیلم در مورد خرس یتیمی است. مشکلات این خرس حتی با دوست شدن با خرس‌های بالغ نیز تمام نمی‌شود. این بار نیز شکارچیان به دنبال او می‌افتند. این فیلم در سال‌هایی که هنوز تکنیک‌های دیجیتالی پیشرفت نکرده بودند و از حیوانات واقعی برای ساخت فیلم‌ها استفاده می‌شد، ساخته شده است.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

The Triplets of Belleville

کارگردان: Sylvain Chomet

این انیمیشن فرانسوی ما را با دنیایی ساختگی و منحصر به فرد آشنا می‌کند. این انیمیشن اثری عمیق و معناگرایانه است. مادربزرگی به نام سوزا برای قهرمان شدن نوه‌اش در مسابقات دوچرخه‌رانی تلاش می‌کند، اما پسر توسط باند بزرگ شرط‌بندی ربوده و به شهر بلویل برده می‌شود. سوزا در بلویل به کمک سه‌قلوهای معروف عرصه‌ی موسیقیِ بلویل رز، ویولت و بلانچ نوه‌اش را پیدا کرده و همگی باهم بلویل را به قصد خانه‌ی مادربزرگ ترک می‌کنند.
برترین فیلم‌های بدون دیالوگ تاریخ سینما +تصاویر

Shaun the Sheep Movie

کارگردان:مارک بورتون، ریچارد استارزاک

چند سال پیش بود که استودیوی انیمیشن آردمن سریال تلویزیونی هفت‌ دقیقه‌ای خودش Shaun The Sheep را به یک فیلم انیمیشنی بدون دیالوگ مخصوص بچه‌ها تبدیل کرد، فیلمی آنقدر تماشایی که پدر و مادرها را نیز طرفدار خودش کرد. این انیمیشن با تکنیک استاپ موشن ساخته شده است. داستان آن در مورد گله‌ای گوسفند است که در پی اعتراض به ساعت کاری خود به شهر می‌آیند و با حوادث جالبی روبرو می‌شوند. این انیمیشن می‌تواند برای بزرگسالان و کودکان نیز جذاب باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
چوپونته
|
United States of America
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
2
اشتباهه. فیلم های ژاک تاتی دیالوگ دارن. هرچند برای فهم فیلم نیازی به فهم دیالوگش نیست. اما دیالوگ دارن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان