تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
واکنش حیدرعلی عابدی نسبت به صحبت های سخنگوی دولت؛

نوبخت اگر می تواند خط مشی بدهد، برای سازمان خودش این کار را بکند

حیدرعلی عابدی در واکنش به صحبت های اخیر نوبخت گفت: نوبخت اگر واقعاً می تواند خط مشی بدهد که چه کسی چکار کند، در ابتدا به سازمان خودش خط مشی بدهد تا در تنظیم بودجه ها قومی گرایی اتفاق نیفتد.

نوبخت اگر می تواند خط مشی بدهد، برای سازمان خودش این کار را بکند

رویداد۲۴نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  پیرامون صحبت‌های صبح امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که گفته بود نمایندگان صرفاً می‌توانند نسبت به کم یا زیاد بودن منابع نظر بدهند و نمی‌توانند بگویند، چون دولت منابع را ندید استعفا می‌دهیم، بیان کرد: صحبت‌های آقای نوبخت را باید از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست این که ایشان حق ندارند برای نمایندگان تعیین تکلیف کنند و ما تکلیف خودمان را بهتر می‌دانیم.

حیدرعلی عابدی ادامه داد: نوبخت اگر واقعاً می‌تواند خط مشی بدهد که چه کسی چکار کند، در ابتدا به سازمان خودش خط مشی بدهد تا در تنظیم بودجه‌ها قومی گرایی اتفاق نیفتد.

وی همچنین افزود: باید دید که آیا امکاناتی که به خوزستان دادند را به اصفهان هم دادند و آیا باید تمامی بودجه‌های اصفهان حذف شود؟

نماینده مردم اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اگر نمی‌تواند تحلیل درستی از وضعیت بکند ما حاضریم این کار را بکنیم و نتایج را در اختیار این سازمان بگذاریم.

عابدی در تشریح وضعیت استعفای دیروز نمایندگان استان هم توضیح داد: تا به خواسته‌های خودمان نرسیم به مجلس نمی‌رویم.

وی اضافه کرد: آقای روحانی وقتی به اصفهان آمدند وعده دادند که فکری برای زاینده رود می‌کنند، در این دو سال وزارت نیرو چه قدمی برای اصلاح وضعیت برداشته؛ وضعیت از قبل بدتر هم شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان معتقد بود: برای حل مشکلات کشور باید تلاش کرد و صرفاً با کلام درمانی نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری خود اعلام کرده بود مجلس می‌تواند بگوید این منابعی که ایجاد کردید کم است یا منابع دیگری بیاورد، و می‌تواند بگوید این مصارفی که شما تعیین کردید باید کم بشود یا زیاد بشود؛ پس هیچ نماینده مجلسی نمی‌تواند بگوید، چون دولت در یک لایحه‌ای چیزی را دید یا ندید من استعفا می‌دهم و یا حرفی می‌زنم، خود آن‌ها چند روز آینده می‌توانند هر چه را که ما ندیدیم با عقل جمعی مجلس ببینند.

نمایندگان استان اصفهان هم روز گذشته در واکنش به اقدام نکردن دولت در جهت رفع مشکلات آب اصفهان، استعفا دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان