تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفتگو با معصومه آقاپورعلیشاهی مطرح شد:

افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با درآمد دولت باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای اینکه حقوق کارمندان افزایش پیدا کند باید به وضعیت دولت و درآمد‌های آن هم توجه داشت. شاید خیلی‌ها علاقه داشته باشند که دولت، حقوق کارمندان را دوبرابر کند، ولی باید منابع این افزایش حقوق هم مشخص باشد.
افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با درآمد دولت باشد
رویداد۲۴ محمد آیتی: روز یکشنبه غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم دولت مبنی برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال ۹۸ گفته بود: افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آتی با میزان کاهش ارزش پول ملی و نرخ تورم، تناسبی ندارد.

در همین خصوص معصومه آقاپورعلیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به اقتصاد۲۴، گفت: در ابتدا باید بگویم که این روز‌ها مجلس تعطیل است و هنوز بودجه سال ۹۸ به مجلس ارائه نشده و ما از نحوه بسته‌شدن بودجه ۹۸ توسط دولت باخبر نیستیم و این صحبت‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود در حد گمانه‌زنی است.

وی در ادامه افزود: من معتقدم برای اینکه حقوق کارمندان افزایش پیدا کند باید به وضعیت دولت و درآمد‌های آن هم توجه داشت. شاید خیلی‌ها علاقه داشته باشند که دولت، حقوق کارمندان را دوبرابر کند، ولی باید منابع این افزایش حقوق هم مشخص باشد. در حال حاضر میزان صادرات و فروش نفت ایران کاهش پیدا کرده و نمی‌شود دولت چیزی را در بودجه تعهد کند که اجرای آن در حد توانش نیست.

نماینده شبستر تصریح کرد: من هم قبول دارم تورم در جامعه خیلی بالاست و مردم انتظار دارند تا قیمت‌ها تا حدی سروسامان پیدا کند. از این‌رو ما نمایندگان مجلس با دولت مذاکره کرده بودیم که تا قبل از اینکه بودجه را بنویسند، هماهنگی را داشته باشند و برای اینکه حجم نقدینگی بالا نرود، بسته‌های حمایتی را بیشتر کنند تا مردم بتوانند کالا‌های ضروری و اساسی خود را راحت‌تر تهیه کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به اینکه بسته‌های حمایتی دولت در سال آینده نقدی است یا نه، گفت: بسته حمایتی در نوبت اول نقدی بود و در نوبت‌های دیگر می‌تواند به صورت غیرنقدی به مردم ارائه شود. با صحبت‌هایی که شده تلاش بر این است که دولت در سال ۹۸ و در چند نوبت، بسته‌های حمایتی را برای افراد مختلف جامعه درنظر بگیرد. البته در خصوص اینکه این بسته‌های حمایتی چطور و چگونه به دست مردم برسد، سازوکار‌هایی ارائه شده و هنوز بطور دقیق نمی‌توانم بگویم روال آن به چه صورت خواهد بود.
 
منبع: اقتصاد۲۴
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
با سلام
با زندگی اشرافی و تفکر لیبرالی بعضی از مسئولین هیچ مشکلی از مردم و جامعه حل نمی شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان